שאל את הרב

הרמה הדתית שלי ירדה, ואני רוצה את עצמי בחזרה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/11/18 22:21 ג בכסלו התשעט

שאלה

שלום,

חזרתי עכשיו משיעור תורה לקראת חודש אלול, נאמר לי שם שאני צריכה לשוב אל עצמי אבל אז חשבתי לעצמי שאין לי לאן לשוב. השתנתי בחודשים האחרונים ואני לא באמת אני, ומוזר לי.

כי זה אלול ראשון שאין בי את ההרגשה של המלך בשדה! שהוא כאן איתי אבל אני לא איתו.

בזמן האחרון אנחנו לא שומרים שבת, בטהרה לא מקפידים עד הסוף והחלפתי את החצאית במכנס- אבל הוספתי פריט מעניין שלא שמתי מאז חמש שנות נישואי וזה כיסוי ראש, חצי כיסוי אבל מלב שלם לבורא עולם.

אני שמחה ללבוש מכנס ולכסות את הראש

אני לא שמחה לחלל את השבת אבל לא רע לי, טוב לי לראות טלוויזיה בעיקר ללמוד את החומר למבחן מהמצגות.

אחרי שאני נכנסת למיטה יש בי חרטה, אבל קשה לי לבקש סליחה מה'.

מה אני מנסה לומר?

לא יודעת, לקבל עצה טובה שיהיה בסדר זה לא מה שאני מחפשת

אני מחפשת את עצמי בחזרה ולא יודעת איך באלול הזה, שעוד שבוע מסתיים והמלך עוזב את השדה, איך בשבוע שנשאר לי אני שבה אל עצמי?

ומקבלת קבלות טובות עבורי?

ואיך בכל הצער שעשיתי לה בחצי השנה האחרונה אני באה אלי בבושת פנים ומבקשת סליחה, למרות שהיה לי לא רע עם החטא גם לא טוב, אבל החרטה הגיעה לאחר המעשה ואז בבוקר שבתי לסורי.

תודה על ההקשבה חברים.

תשובה

שלום לך! מה שלומך אחרי החגים?

את החגים עברת בלי שהספקנו להשיב לך, מחילה גדולה! אני מקווה שהם עברו לך בטוב ושיצאת מהם עם כוחות, עם אמונה בטוב שבך ובטוב של ה'.

זה אני באמת!

מכל מה שכתבת נתפסתי על שכתבת שכשאת נכנסת למיטה יש בך חרטה. אני לא מתיימרת לחדש לך פה משהו, רק רוצה להדגיש שוב את הנקודה המהממת הזו של חודש אלול. למרות כל מה שעשינו כל השנה, כל השטויות, הבלבול, ההזנחה, באלול מתגלות הפנים האמתיות שלנו. כל השנה יש המון מחיצות ודברים חיצוניים שמכסים את מי שאנחנו באמת, ואיך שהוא באלול מתעוררת בנו הנקודה הזו, הפנימית, שמראה לנו באמת מי אנחנו, מה באמת אנחנו רוצים.

וזה לא משנה גם כמה נהנינו מהדברים האלו כל השנה, או שהיה לנו נעים מזה שהתרחקנו מה' ומהאני האמתי שלנו, כי זה באמת נעים לפעמים, כיף לעשות את הדברים שאנחנו עושים, אחרת לא היינו עושים אותם, אבל זה לא אנחנו באמת! זה לא הנקודה הפנימית האמתית שלנו.

ומתוך מקום כזה, שאנחנו באמת מתחרטים, אנחנו יכולים לבקש סליחה, אנחנו רוצים לבקש סליחה, ואנחנו יכולים באמת לשוב, לחזור באמת ולהתחבר באהבה, כי זה מה שאנחנו באמת, וזה מה שמתאים לנו באמת.

למצוא את עצמי היום

ובעניין של לחפש שוב את עצמי, אני חושבת שזו נקודה עמוקה, אנחנו צריכים להיות קשובים לעצמינו מבפנים.

כשאומרים לנו תמצאו את עצמכם, אני חושבת שאנחנו עוברים לאיזה שהוא דמיון של אני שהוא לא נכון, הוא לא יקדם אותנו לשום מקום, אנחנו מחפשים איזה אני שהיינו פעם, או איזה אני שאנחנו חולמים להיות. אבל אני חושבת שבשביל למצוא את עצמינו באמת, חשוב להקשיב למי שאנחנו עכשיו. להתבונן במה שיש בנו עכשיו ומתוך זה להגיע לאני הפנימי שלנו, כי עכשיו אני הכי אני, לכן פה אני צריכה לחפש את עצמי.

אנחנו כל הזמן משתנים, גדלים, מתפתחים, אם נחפש את האני שהיינו אתמול, זה לא נכון וזה לא מה שאנחנו רוצים. נחפש את האני שאנחנו היום, איפה איך שאני היום אני מוצאת את הנקודה הפנימית שבי?

מה את אומרת?

ובפועל איך אני יכולה להשתנות?

קודם כל אני חושבת שהרצון שלנו הוא כלי לשינוי חזק מאוד, כשאני חושבת מה אני רוצה, ממש יושבת וחושבת ומחליטה מה חשוב לי, מחליטה מה באמת טוב בעייני, אני יכולה להפוך עולמות, לגמרי להפוך, להשתנות ולשנות מקצה לקצה. כמובן שזה לא מספיק, אם אני ארצה מאוד חזק אבל לא אעשה כלום שום דבר לא ישתנה. הרצון הוא המניע, הכוח לעשות ולשנות. אז קודם אני רוצה לחשוב עם עצמי מה אני רוצה מעצמי? מהחיים שלי?

ואח"כ אחרי שאני יודעת מה אני רוצה שזה נותן לי מוטיבציה גדולה וכוח להגיע לשם, אני אחשוב איך אני מגיעה לשם? ואני חושבת שפה הקטע הוא להבין ששינוי גדול מגיע משינוי קטן ועוד שינוי קטן. כמו מים ששוחקים את האבן, זהו תהליך איטי, מתמשך, אבל לאט לאט האבן מקבלת צורה חדשה לגמרי. אז איזה מעשים קטנים אני יכולה לעשות בשביל להיות טיפה יותר במקום בו אני רוצה להיות?

2

וכשמצליחים במשהו יש פתאום מוטיבציה לשנות עוד דברים, לבחור לשנות עוד כמה הרגלים קטנים, ולאט לאט מתקדמים, משתנים, בתקווה ובתפילה שזה יהיה למקום בו רצינו להיות ובו הכי טוב עבורנו להיות.

שיהיה בהצלחה רבה!! חורף טוב ופורה!

אילת-חן.

Ayehen70@gmail.com

כתבות נוספות