שאל את הרב

קל מלא רחמים בחלום

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/05/19 07:28 טו באייר התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב.

חלמתי חלום לפנות בוקר, אשמח אם הרב יוכל לפקוח את עיני.

בחלום אני נוטלת ידיים, בחורה לידי שותה את המים מהנטילה שהתערבבו במי סבון.

ברקע נשמע רב היישוב מתפלל את תפילת קל מלא רחמים.

האם יש משמעות?

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

הלוואי וידעתי.

הלוואי והיו לי את הכלים המסוגלים לפענח את החלומות.

שהלוא החלומות הם חלק מהותי מהחיים, ותהיה זו טעות גדולה להתעלם מהם, שכן אם נעשה כך אנו מדלגים ומחמיצים את אחת מהחוויות הנפשיות היותר עמוקות.

אלא ששערי פתרון חלומות נעולים, שכן חכמים לימדו אותנו שהחלום עצמו מורכב מכל כך הרבה מרכיבים: הוא גם אחד משישים בנבואה, יש בו גם דברים בטלים, הוא גם תוצאה של מחשבות שלך שהלוא אין אדם חולם אלא מהרהורי ליבו, ועוד. "פותרי החלומות" אפוא הם אשליה מעצם מהותו של החלום, ואסור לשים מכשול בפני עיוור בדבר.

ומעבר לכך, הרבה מאוד תלוי בפרשנות שאתה עצמך מחליט להעניק לו, שהרי לימדו אותנו חז"ל ש"כל החלומות הולכים אחר הפה", ולפי דברים אלה החלומות הם חומרי גלם, שהרבה מאוד תלוי בשאלה לאן אנחנו לוקחים אותם, ואין להם פרשנות קבועה מראש. האדם הוא הקובע מה משמעות החלום דווקא על ידי ההכרעה מה הוא עושה עימו.

טוב יהיה אפוא להיזהר משרלטנות.

לכן, אני מבקש להציע בפנייך שתי תנועות נפשיות הקשורות בחלום, שתצבנה את החלום לפתחך את: שאלי את עצמך איזו תחושה הייתה לך בעת החלום (לא תוכן החלום, אלא מה הייתה התנועה הנפשית שאת עצמך חשת בחלום) ואולי זה יהיה מפתח לשאלה מה הוא מגלה לך על עצמך. בדרך זו את משתמשת בחלום כמפענח פנימי של חוויות עולמך.

ובעיקר, שאלי את עצמך לאן את מבקשת להוליך את החלום עצמו, ואת למעשה מופקדת על השאלה העיקרית הזו: מה החלום הזה מסוגל לחולל בתוך עצמך, ואפשר שזו תהיה גם המשמעות העמוקה של החלום עצמו. השתמשי בחלום כמקור ליצירה נפשית, והתנועה הזו היא תהיה העיקרית בתוך עולמך. בדרך זו, אינך מתעלמת מן החלום ואינך משתעבדת לו, אלא הופכת אותו למנוע פנימי של חיפוש עצמי.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות