שאל את הרב

מרגיש לא שייך לעולם הזה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/02/20 12:04 כב בשבט התשפ

שאלה

שלום הרב

כבר הרבה זמן שאני לא מרגיש שייך לעולם הזה.. אני מרגיש כאילו אני כלוא לעולם מאוד מוגבל וכל הזמן יש לי כאילו דחף לצאת מהגוף.. ושלא תבין לא נכון מאוד טוב לי בחיים ואני מאמין באמונה שלמה בה' .. אבל שום דבר לא מספק אותי.. גם התורה כמה שאני לומד לא מרגיש איזה סיפוק כאילו אני רוצה משהו יותר חזק מזה.. וזה משגע אותי ההיתי עושה הרבה טיוליםגדולים ואתגרים בשביל להרגיש קצת סיפוק למרות שידעתי שאין לדבר תכלית וגם לקחתי את עצמי לקצה גבול יכולת הרבה פעמים בשביל להרגיש התעלות מעל החומר.. החלום שלי היה להיות נזיר אבל התורה לא אוהבת את זה בכלל אז ירדתי מזה וזה גם בריחה מהמציאות.. אז אני לא יודע בכלל מה לעשות.. אם הרב יכול אולי למצוא כאן את השורש לעניין

תשובה

שלום וברכה,

אני מצטער על העיכוב בתשובה. שאלתך הלכה ל״איבוד״, ועל כן לא שמתי לב אליה.

סליחה.

את החוויה שאתה מתאר אני מכיר היטב – מקריאה ביומנים של אנשים שונים, חלקם רוחניים מאוד.

והם מתארים את מה שאתה כותב עליו: רצון ללכת עד הקצה.

לא מתוך מצוקה, ולא מתוך כאב, אלא מתוך דחף פנימי עמוק, שמבקש מהעולם הזה את מה שהעולם הזה אינו מסוגל לתת, מעצם העובדה שהוא מוגבל.

בין אם זה חוויות אקסטרים קיצוניות; בין אם זו חוויית נזירות ופרישות.

זו סערה נפשית פנימית עמוקה.

מה למדתי מדבריהם של כותבי היומנים ?

למדתי שכדאי ללכת בשתי תנועות במקביל:

מחד גיסא, לשמוח במה שאתה חש ופועל בתוכו, כי זו חווייה נפשית שמזיזה אותך, שאינה מאפשרת לך לדרוך במקום, ושהיא דוחפת אותך להתקדם קדימה.

ומאידך גיסא, להכיר במגבלות של העולם. להכיר בכך שאין לנו דרך אחרת אלא לחיות בתוכו. שיש גבורה גדולה בכך שאנחנו חיים בתוך מסגרות ותבניות, ובתוכן אנו פועלים. ועל ידי כך אנחנו מחברים את הסער הפנימי הגדול שבתוכנו עם החיים עצמם, ומממשים את העולם הרגשי והחוויתי שלנו.

זה לא פשוט, אבל יש בכך בשורה גדולה: גם התפשטות והתעלות, וגם רצוא ושוב של חזרה לקיום בעולם עצמו.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות