שאל את הרב

בת 15 ומודאגת מהעתיד: מתי והאם בכלל אתחתן?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/06/19 23:01 יט בסיון התשעט

שאלה

שלום. בזמן האחרון מדאיג אותי ממש העתיד, בעיקר החתונה (אני יודעת שזה מוזר אבל ככה אני מרגישה ). עם מי אני אתחתן , אם אני אתחתן, בכלל. ומדאיגה אותי בעיקר השאלה אם אני אתחתן ואמצא מישהו . זה ממש מפריע לי המחשבות האלו. יש לציין שאני ילדה דתייה הנמצאת בבני עקיבא עם בנים אבל מעורב. אני גם לא מדברת איתם ולא קשורה אליהם ולכן אני לא יודעת . אני אשמח אם תעזרו לי , זה ממש מפריע לי.

תשובה

נוי יקרה!

את נמצאת עכשיו בגיל מדהים, שבו את מבררת את עצמך, מכירה את מי שאת לעומק ובודקת- מי אני? מה אני רוצה? לאן אני שואפת? וטבעי מאוד שבתוך כל החיפוש הזה גם עולה שאלת החתונה. כי חתונה זה לא עוד סתם אירוע בחיים שלנו, חתונה זאת אחת הבחירות הכי משמעותיות שתעשי בחיים בע"ה, בחירה שנובעת כולה ממי שאת, וכדי לבוא לבחירה הזאת שלמים צריך שיהיו לנו את הכלים הנכונים כדי לבחור, ואת ממש עכשיו בגיל ובשלב שאת יכולה להתחיל לבנות לעצמך את הכלים. יחד עם זאת, בע"ה יש לך עוד כמה שנים עד שתגיעי לגיל החיפוש וההתעסקות בנושא החתונה, וזה הזמן שלך לחוות את המקום שאת נמצאת בו עכשיו, את התקופה שלך כנערה שמתבגרת, בונה את העולם הפנימי שלה וחווה את כל החוויות שהגיל המדהים הזה מזמן לך.

העלית בשאלה שלך כמה נקודות חשובות שצריכות התייחסות: הדאגה מהעתיד, הדאגה מהחתונה, המחשבות שמפריעות והסניף המעורב.

בואי ננסה לקחת את שלושת הנקודות הראשונות שקשורות בעיקר לדאגה מהעתיד ולחתונה, וננסה להבין אותן..

את אומרת שהחתונה מדאיגה אותך, בעיקר השאלות של אם תתחתני ועם מי. לפני שאת מנסה למצוא תשובות לשאלות האלה, ניסיתי לשאול את עצמך למה זה מדאיג אותך? מה עומד מאחורי הדאגה הזאת? אולי פחד או חשש שלא תצליחי? חוסר בטחון בזה שמישהו ירצה אותך? או ערפל של עם מי תתחתני כי את לא בטוחה עדיין מה את רוצה?

יש הרבה שאלות ורגשות שיכולים לעלות לנו סביב הדאגות האלה, ולכן הצעה הראשונה שלי היא לנסות לחקור אותן קצת ולמצוא את מה שעומד מאחוריהן וגרם להן לצוף. יכול להיות שתגלי עוד הרבה שאלות, ואין מה לפחד מהן! כל שאלה כזאת היא תמרור במסע שלך שמכוון אותך לאן להתקדם בבירור שלך. אם זה לברר את הרצון שלך, את השאיפות, לחזק את ההיכרות עם עצמך, לתקן מידות שצריכות תיקון, לחזק את הבטחון העצמי ועוד ועוד.. כל בירור כזה יפתח לך פתח להיכרות נוספת עם עצמך ולהעמקת הדרך והבנייה של הזהות שלך.

נקודה נוספת שקיבלת הזדמנות לבנות אותה היא הבטחון בה'. העתיד מדאיג, ובתוכו גם שאלת החתונה כי הם כרוכים בהמון חוסר ודאות. מה יהיה, מתי זה יקרה, ועם מי.. אלה שאלות שאין לנו תשובות עליהן ועד שלא נגיע אליהן לא נדע את התשובות. אז מה נשאר לנו לעשות? רק לבטוח בה'. זה הזמן לחזק את השריר הזה של הבטחון בה' לכל תחומי החיים שלך- איך אני מתמודדת עם חוסר ודאות? עם דאגות? כמה מקום אני מפנה לה' ונותנת לו להוביל אותי? איך אני לומדת להרפות ולחיות את המקום שלי בכאן ועכשיו בלי לדאוג ממה יהיה?

היופי בדבר הזה הוא שאין כאן זריקת אחריות ואמירה של- אין לך מה לעשות, תתמודדי... ההפך! תתמודדי, כי יש לך הרבה מה לעשות! יש לך את הזמן שלך לבנות את עצמך, לגבש את הדרך שלך, לעבוד על המידות ולהכין את עצמך להיות אדם שלם. בע"ה כשתגיעי לגיל ולזמן שבו תרצי לעבור שלב מלבנות את עצמך ללבנות את הקשר הזוגי שלך, תדעי שאת באה מוכנה לשלב הזה. לכל דבר בחיים יש את השלב והזמן המתאים לו. ועכשיו זה הזמן שלך למקד את כל הכוחות בעצמך, לזכור שכל דבר יגיע בעתו ובזמנו בע"ה ועכשיו זה הזמן שלך להנות ולנצל את התקופה של גיל ההתבגרות. את הדאגות של העתיד תשאירי לעתיד..

ואם נתייחס לנקודה האחרונה שכתבת לגבי הסניף המעורב, זאת גם הזמנות טובה לבחון את עצמך ביחס לשאלות האלה- איך אני מתמודדת בחברה מעורבת? מה הגבולות שלי בסניף? על מה חשוב לי לשמור כדי שאוכל לבנות את עצמי בצורה יותר נכונה?

לסיכום: כתבת שהמחשבות האלה מפריעות לך, יש לך הזדמנות לקחת את המחשבות ולהפוך אותן ממחשבות שמפריעות למחשבות שבונות. לחשוב עם עצמך מה עומד מאחורי הדאגות שלך ומשם לצאת לדרך המדהימה של הבירור העצמי שלך. יש הרבה כלים שיכולים לעזור לך בדרך: אנשים סביבך- הורים, מחנכות, מדריכות שאת יכולה לשתף בשאלות ובמחשבות שעולות לך, ספרים שמדברים על בניין הנפש והמידות, שיעורים - עכשיו בקיץ יש הרבה כנסי קיץ לנערות ששווה ללכת אליהם, במיוחד תכנית "טנא" של חברים מקשיבים – פרטים באתר שלנו. וכמובן- הרבה תפילה לה' שיכוון אותך בדרך הנכונה ויעזור לך למצוא את התשובות.

בהצלחה גדולה!!

נעמה

כתבות נוספות