שאל את הרב

מה בנים מוצאים בבנות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/09/20 21:32 כו באלול התשפ

שאלה

היוש! דבר ראשון אני ממש רוצה להודות לכם על המענה המדהים שאתם מספקים, ויותר מזה, דרך כתיבת התשובות נותנות לי תחושה כאילו שאתם אחים גדולים שלי.

שזה מוביל אותי לדבר השני שאני מעיזה לשאול רק בגלל זה.

אני יודעת שזה לא קשור לאמונה, אבל זה מעסיק אותי הרבה לאחרונה (ואני מאמינה שעוד).

אני מנסה למצוא את המילים...

קצת רקע עלי, אני בת 18 מהמרכז.

אני יכולה להבין מה אישה מחפשת בגבר.

משען, מגן. יציבות. חוזק.

אבל מה גבר מחפש באישה?

כי מבחינה פיזית או איך שלא תקראו לזה הוא מסתדר לבד

ופליז בלי הקשר תורני...

תודה רבה!!!

ואני מקווה שהצלחת להבין מה אני שואלת????

נ.ב אשמח אם בן יוכל לענות על זה

תשובה

שלום וברכה!

את שואלת שאלה נהדרת. וגם ממש מעניינת. אנסה לענות עליה מכמה כיוונים.

את אומרת שאת לא מבינה למה בנים מעוניינים בבנות, ומצד שני ברור לך למה בנות מעוניינות בבנים. אני חושב שזה כבר דיי עונה על השאלה. הדברים שכתבת לגביי תחושת יציבות וכו' הם חשובים, ואדבר עליהם בהמשך, אבל הם לא הסיבה האמיתית למשיכה.

ברור לך למה אשה תרצה קשר עם גבר כי זה פשוט ברור לך. אם לא היה בך את הרצין הפשוט הזה, אז לא משנה כמה היו מסבירים לך שגבר נותן יציבות, לא היית מעוניינת בקשר שכזה. וזה בדיוק אותו דבר אצל הבנים. הכי פשוט שיש.. בנים פשוט מעוניינים בבנות. כי ככה. זה הטבע שלנו, להימשך ולרצות לרקום חיים משותפים עם בני או בנות המין השני.

על גבי הרצון הטבעי והפשוט מגיעים עניינים נוספים שהזוגיות מכניסה לחיינו ולכן אנו רוצים אותה כל כך. דיברת על משען ויציבות שהגבר נותן לאישה. זוגיות בין איש לאשה לא סובבת רק סביב השאלה של מה אני מקבל, אלא יותר סביב השאלה- מה אנחנו יוצרים יחד ואיך הקשר שלנו נראה. ולכן מה שמושך גבר לקשר עם אשה זו, בין היתר, אותה תחושה של יציבות שהאשה מקבלת. יש בנו כגברים רצון להעניק את התחושה הזו. ויותר מכך, הרבה פעמים יהיו גברים שלא הייתה להם יציבות בחייהם, אך כשהתחילו קשר זוגי הם קיבלו את התפקיד הזה כביכול מהאשה שלהם וזה מה שעזר להם להרגיש הרבה יותר גבריים. האיזונים שבין איש ואשה והשילובים ביניהם הם מה שמשמח ומרגש כל כך ולאו דווקא התחושה הפרטית שכל אחד מקבל.

חשוב להדגיש שלכל זוג ישנם איזונים אחרים ולכל איש או אישה יש תכונות אופי גבריות ונשיות אחרות שיש מי שיאהב וירצה אותן. יש גברים הרבה יותר חזקים ועוצמתיים ויש גברים עדינים יותר שהאינטליגנציה היא הצד החזק שלהם ובסופו של דבר כולם ימצאו את בת הזוג שתרצה ותאהב אותם. ואותו הדבר לגביי נשים.. יש נשים עדינות ושקטות יותר, כאלה עם הרבה יותר חיות ונוכחות וכו' וכל אחת נשית בדרכה שלה וקיים הגבר שיאהב את הנשיות הספציפית הזו.

חשוב לי להדגיש שבזוגיות גם לגבר חשוב לקבל תמיכה ואהבה מהאישה. כל אדם רוצה שאשתו תאהב אותו ותשמח בו. וכמו שנשים מצפות לזה ורוצות למצוא את זה בגבר שלהן, אותו הדבר מצד הגברים. זה כן נכון שבדרך כלל האיזון הוא שהאיש יותר מעניק מאשר מקבל בזוגיות. אבל באופן כללי זה ממש לא נכון להגיד שגבר מסתדר לבד. גבר בודד הוא גבר עצוב שהחיים שלו דיי אפרוריים. האישה מכניסה המון צבע ויופי לחייו של הגבר לא רק יופי חיצוני. תדמייני דירת רווקים. את חושבת שזה נעים לכל החברה שם שהעיצוב מזעזע ושלא תמיד נקי. ברור שלא, חסרה לנו עדינות ונשיות בחיים שלנו היא פשוט לא יכול להגיע מאיתנו ולכן אנחנו מחפשים אותה אצל בנות המין השני.

מעבר לתחום של נשיות וגבריות ההחלטה של בני זוג שהם רוצים זה בזו תלויה בהרבה דברים אחרים. בני זוג בסופו של דבר הם גם חברים. ולכן הגיוני שנימשך לאנשים שדומים לנו ויש לנו עולמות משותפים יחד איתם. הגיוני שנרצה דווקא את מי שבא מרקע משפחתי דומה או לפחות מרקע חברתי דומה.

לסיכום,

הרצו שבין איש לאישה הוא דבר טבעי אבל יש לו ביטויים רבים ומגוונים. על גביי הרצון עצמו יש המון רצונות ספציפיים יותר ודברים יפים שהזוגיות מביאה איתה. וזה לא ר עניין של מה אני מרוויח אלא יותר מה אנחנו יוצרים יחד ואיזה בית יש לנו. הבית שנוצר יחד בעבודה משותפת הוא העולם הפרטי שבו חיים האיש והאישה והוא זה שנותן להם כוח ומכניס שמחה לחייהם. אמרנו שמעבר לרצון הפשוט יש סוגים שונים של נשיות וגבריות שכולם מגיעים מאותו מקור ובסופו של דבר לכל סיר יש את מכסה שלו. ומעבר לכך יש גם התאמה שנובעת מעניינים שהם יותר חברתיים ותרבותיים ופחות קשורים לגבריות או נשיות.

מקווה שעניתי לך על השאלה.

רק טוב,

אסף

כתבות נוספות