שאל את הרב

לא רוצה להיות בתוך השגרה

חדשות כיפה הרב דוד לוי 10/11/19 11:05 יב בחשון התשפ

שאלה

לא מזמן התחלתי לעבוד , אני לומדת בבית ספר על מנת לקבל תעודת בגרות , משועבדת לטלפון כמו רובנו היום ואם להודות באמת את אף אחד מהדברים האלו אני לא רוצה הם מרוקנים אותי ומחלישים אותי אבל אני חייבת כי אני צריכה לעבוד בשביל להרוויח כסף בשביל המותרות שלי , אני צריכה להוציא תעודת בגרות בשביל ההורים שלי אני חייבת להיות מחוברת לטלפון בשביל שיזמינו אותי למקומות או בשביל שיהיו לי חברים במילים פשוטות יותר , בקיצור אני מוצאת את עצמי חייה לא בחיים שאני רוצה לחיות , בחיים של אדם אחר , ואני כל כך רוצה להשתחרר מזה , אבל מה אם , מה אם לא אעשה את כל זה , מה יהיה איתי? לאן אגיע אחרת? אני רוצה לברוח מהשגרה הנוראית הזאת לחיות את החיים שלי ולא לעסוק בדברים שממלאים אותי בלחצים ומרדפים לריק.

אבל איך עושים את זה ??

תשובה

שלום לך,

לאנשים רבים השיגרה היא מקור לבנין ולאחרים דוקא הריגושים הם נותנים טעם לחיים.\

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לברר לעצמך מה המטרה בחיים. האדם בשונה מבעלי החיים יש לו רצון וברצון זה הוא מציב לעצמו מטרתו והחיים בדרך למטרה מקבלים משמעות גדולה יותר.

{אתן דוגמא מחיי החיילים - מי שמציגים בפניו את המטרה, יש לו מוטיבציה גבוהה, ואילו חייל שרק אומרים לו עשה כך וכך - סופו שיתמרד או יעשה בחוסר חשק}.

במקרה שלך את מכניסה את עצמך למטרות לא פשוטות ומתלוננת על הדרך להשגתם:

1. הסתפקות במועט - חכמינו למדו אותנו 'איזהו עשיר השמח בחלקו'. את רוצה מותרות ולכן את משתעבדת להם ונאלצת לעבוד . דבר שבד"כ מיותר בגילך. תשתחררי מכל המותרות ותהיה חופשיה שלא לעבוד.

2. את זקוקה לחברים, במקום להיות את עצמך, ואז את מוצאת את עצמך משועבדת לטלפון כדי שיזמינו אותך לבילויים {בילוי = השחתת המצרך היקר ביותר שניתן לנו - הזמן}. נסי להתנתק לגמרי מהטלפון לפחות 5-6 שעות ביום, ויומיים בשבוע - תראי כמה מעט תפסידי וכמה הרבה תרויחי.

3. את עושה בגרות בשביל ההורים , תחליטי אם זה חשוב לך תעשי ואם לא אז תקחי זה בקלות ובמינמום כדי לרצות אותם {את חייבת להם את זאת כי הם מפרנסים אותך בשלב זה של החיים}

אחרי השחרור או במקביל - תמצאי לך עיסוקים מענינים , אתגר התנדבותי וכד' שימלאו את חייך בתוכן משמעותי , יביאו לך שמחת חיים.

לסיכום

ביחד עם שחרור העבדים הפרטי שלך, תמצאי אתגרים שימלאו אותך נפשית ותשקיעי בהם את כוחותיךך הרבים

בברכה ובהצלחה דוד לוי

098987548

כתבות נוספות