שאל את הרב

התמדה ביחס לאמונה ותיקון המידות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/08/20 08:25 יב באב התשפ

שאלה

היי הרב ,רציתי לשאול לאחרונה קניתי לי כמה ספרים ללמוד ואני לא מצליחה להתמיד בלימוד שלהם ולכן אני לא מרגישה שאני מפנימה מה שנאמר או עוברת תהליך אמיתי, איך אני יכולה לשמור על התמדה ובאותו הזמן לעבור תהליך של תיקון המידות ולגרום לאמונה יותר חזקה בקבה,למצוא דברים שלא יותירו ספק ,אני מבינה שלעולם לא אגיע למשהו שיוכיח לי כביכול ,אבל אני רוצה משהו שיעזור לי להגיע למין וודאות מסויימת, אמונה אמיתית...שאולי יעזור לי להתמיד בלימוד,ואם יש עוד דרכים שיעזרו לי להתמיד,כי זה חשוב לי ,אבל לא מצליחה ,מרגישה עצלות מסויימת , ושאם לומדת זה מתוך חיפזון ,שזאת לא הדרך הנכונה והמחברת לתהליך אמיתי...

מה אני יכולה לעשות?

תודה!

תשובה

שלום וברכה

ראשית, יישר כוח על הרצון ועל המגמה.

כרקע למה שאכתוב אשמח אם תקראי את דברי מורי ורבי על הפטנטים השונים: https://www.tzohar.org.il/?p=1591. זה יתכן לך מבוא טוב לכל העולם הרוחני.

בשעה שאדם חש שהוא דורך במקום, ולא מתחולל שינוי אמיתי – הוא יכול להתייחס לכך כאל הזדמנות לבירור עמוק. אפשר שהספרים שקנית ללמוד – לא מתאימים לך, ושאת צריכה בכלל לחפש דרך אחרת; אפשר שצריך אכן לעבוד על ההתמדה ועל הרצון; ויש כמובן עוד אפשרויות רבות אחרות.

יכול להיות שהדבר הנכון לעשות הוא לשלב. כל יום ללמוד משהו – לא הרבה, ואז להשקיע בעיקר את הזמן במחשבות על מה שנלמד: להתחיל באסיף (לשאול את עצמך: מה בעצם למדת, ומה הוא אומר); לשאול את עצמך לאן אפשר לקחת את זה; לברר עם עצמך איפה זה נוגע לך בחיים שלך עצמך; וכדו'. יכול להיות שהשילוב בין לימוד ובין מחשבות, בין חיפוש תשובות לבין עיסוק בשאלה היכן זה נוגע בך – הוא הדרך הנכונה מבחינתך ללכת בה.

ואם זה לא הולך – אנא שובי, וננסה לחפש דרך אחרת.

כל טוב

כתבות נוספות