שאל את הרב

האם אני יהודי?

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 24/05/19 18:25 יט באייר התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב

רציתי לשאול שאלה.

לא מזמן קרה דבר שגרם לי קצת לפקפק בידיעה אם אני יהודי או לא ,אני חי כיהודי וחודשים האחרונים גם התחלתי להתחזק מאוד ומתחיל את התהליך של חזרה בתשובה כי אני מאמין בקב"ה אמונת אמת,מאמין במצוות ובכל דבר אשר קשור לדת ,תמיד האמנתי פשוט לאחרונה באמת חשבתי להתעמק עוד יותר ולחיות את חיי כיהודי דתי,אז השאלה שלי בעצם היא ,אני נחשב יהודי אם בטופס תמצית מורשם מורחב תחת סעיף דת אני יהודי,ובכל המוסדות האחרות כצבא,בית ספר וכו' אני רשום יהודי,אני נחשב כיהודי?

אני אוכל להתחתן כאן בארץ הקודש כהלכה עם בת ישראל,ולהקים בית יהודי דתי על בארץ הקדושה מבלי שבעיות מצד הרבנות או שאני חייב וחייב לעבור תהליך גיור כדי להיות בטוח במאה אחוז?

אני שוב מציין שאני רשום כיהודי במשרד הפנים ובצבא ובכל המוסדות.

תודה רבה על זמנך.

תשובה

שלום לך.

קביעת יהדותו של אדם היא במידה ואמו יהודיה בדורנו אנו שומעים על אנשים מסוגך שעלו לארץ עשו צבא מזדהים עם המדינה ויש להם ספק האם הם יהודיים.

רישום של פקידים במוסדות אינו קובע האם האדם יהודי אלא יש רישום של הרבנות והדבר מסודר על ידי בתי הדין.

הנני מציע לך במדה ויש לך ספק שתגש לבית דין מראש ואל תחכה למצב בו תצטרך להתחתן ולא ידעו האם אתה יהודי ובכך תקדים רפואה מבעוד מועד.

יתכן והנך יהודי לכל דבר יתכן ובגלל הספק יבקשו ממך גיור לחומרא.

חשוב מאוד שתברר זאת לעצמך בהקדם.

אני שמח מאוד שברצונך ללכת בדרכה של תורה באמונה ובשמירת מצוותיה לטוב לך כל הימים אל תבהל אם יבקשו ממך גיור לחומרא אינך צריך לסרב לכך זה בסך הכל לטובתך ולטובת עם ישראל שלא יהיו ספיקות בענינים אלו.

נכון שיש מסתכלים על זה בעין לא טובה אך זו טעות לכל עבודה וישוב וקיבוץ יש תנאי קבלה ולפעמים שנת מועמדות עד שהאדם יקבל אישור תושבות בישוב.

ואין שום סיבה שהכניסה המסודרת לעם ישראל לא תהא במלוא הרצינות וההערכה הראויה .

הנני מעריך מאוד את הכנות שלך והאמונה שלך תמשיך ללכת בדרך הישר ויהי רצון שתזכה ותתברר יהדותך כראוי.

כדי שנבין כמה ענין זה חשוב הרי אליהו הנביא שיבוא במהרה עם המלך משיח בן דוד יברר לנו את ענין יחוסי המשפחות.

תצליח ותתברך.

כתבות נוספות