שאל את הרב

דמויות במציאות וחלום

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/09/19 08:46 כה באלול התשעט

שאלה

היי כבוד הרב, רציתי לספר על מקרה שקרה לי: אתמול בשעה 6 בבוקר התעוררתי וראיתי דמות עם פנים לבנות סוג של ינשוף ואני לא בטוח אבל אני חושב שהיו לה לחיים אדומות יושבת לי על הרגליים הגוף שלה היה שחור ולא אנושי היא הייתה גבוה ממש מהבהלה שאלתי מי זה כיסיתי את הפנים מתחת לשמיכה הורדתי את השמיכה מצמצתי ורק אז היא נעלמה ברגע שהיא נעלמה הרגשתי צמרמורת בצוואר כאילו היא נגעה בי. חשוב לציין שבאותו היום בשעה 2:45 בלילה אחותי סיפרה שהיא חלמה חלום שכל האחים יצאו מהבית ואז בדרך נתקלו בשדה ובשדה היה נחש גדול עם עיינים צהובות הם ברחו ממנו והוא רדף אחריהם צעקנו לאבא שלי נחש רודף אחרינו והא צעק לכולם להתרחק ואז הנחש הכיש דווקא מכולם אותי ואז היא אמרה שהיא צעקה בחלום אמבולנס והתעוררה בצעקה מבהלה מהחלום ובדרך כלל היא לא מתעוררת כשהיא חולמת משהו מבהיל. אשמח ממש לתשובה תודה ויום טוב.

תשובה

שלום

לגבי החלום של אחותך - באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום. זה יכול להיות תוצר של סרטים מהעבר הקרוב או הרחוק או של כל מיני חוויות ודמיונות אחרים.

חלומות שווא ידברו.

אם אדם קם מוטרד מחלום, יש בהחלט מקום לעשות הטבת חלום כפי שמופיע בחלק מהסידורים, וכמובן טוב מאוד גם לתת צדקה.

אין לכם מה לדאוג.

לגבי הדמות שראית - אפשרות אחת זה שנדמה לך שזה היה בערנות אבל בעצם היית עדיין בחלום (ויש לפעמים גם מצבי ביניים שנמצאים קרוב להתעוררות אבל עדיין בחלום).

אפשרות שנייה, זה שהייתה שם איזושהי חיה והדמיון הוסיף לה כל מיני תיאורים. אבל זה נשמע הרבה פחות סביר.

מציע להרחיק דאגה מהלב, ולהתרכז בעשיית טוב ובשמחה.

כל טוב

כתבות נוספות