שאל את הרב

מדריך שמוצא חן בעיני - מה עושים עם זה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/05/20 23:14 ז בסיון התשפ

שאלה

שלום:)

אני נמצאת במצב קצת מורכב וממש אשמח אם תהיה לכם עצה בשבילי.

אני בת 16, מדריכה בתנועת נוער. בקיץ האחרון יצאנו לסמינר הדרכה. יצא לי לפגוש שם הרבה אנשים. אבל היה איזה בחור מסוים בן גילי, שהצליח למשוך לי את העין. לא יצא לנו לדבר אבל המעשים והתכונות שהוא הקרין כלפי חוץ גרמו לי להסתכל עליו באופן שונה. אם זה הדיבור, השפת גוף, איך שהוא מתנהל בחברה, הענווה שלו, הביטחון שהוא שידר, האידיאלים שהשיקו בינינו.

לא הייתי צריכה לדבר איתו כדי להבין שמדובר במישהו בהחלט רציני שהייתי מעוניינת איתו בקשר עתידי, ידעתי שזה מה שאני מחפשת בבן זוג לעתיד.

אומנם אני רק בת 16 אבל הוא הציף בי עוצמות שלפני זה לא היו. אולי בעצם הוא זה שגרם לי להבין מה אני רוצה בבן זוג בחיים, התכונות, האידיאולוגיה וכו. אולי פגשתי אותו בשביל שאדע פחות או יותר מה אני מחפשת. ואולי גם לא, אולי הוא ה-בחור, אולי אפספס אותו בגלל פחד שידחה אותי.

בקיצור הרבה דברים קרו, אבל בימים האחרונים הוא לא יוצא לי מהראש, הדבר היחיד שאני יודעת עליו זה שהוא לא מעוניין בקשר זוגי בשלב הזה בחיים. כרגע אני מרגישה שזה הבחור שאני רוצה לחיות איתו ולהקים איתו בית. מפחיד אותי שכל זה רק רגשות של ילדה בת 16, המצב הזה חדש גם לי, אני בעצמי לא מכירה את עצמי בסיטואציה הזאת, ושוב, אני מפחדת שכל זה, בגלל הגיל שלי.

יש לציין שהבחור לא מכיר אותי בכלל...

איך להמשיך מפה? האם להמשיך מפה?

אם תהיה לכם איזושהי עצה בשבילי, אשמח ממש!

תודה בכל מקרה

תהילה ( שם בדוי)

תשובה

תהילה יקרה.

אני שמחה שפנית אלינו ומקווה שנצליח לעזור לך.

קודם כל, אני רוצה לומר לך שמהדברים שכתבת, אני לומדת הרבה עלייך כאדם. למשל, שיש בך הרבה עומק, וחשובה לך האישיות של הבחור והמידות שלו ולא רק המראה החיצוני, ובזה את מתמקדת. עוד דבר שאפשר לראות הוא שאת בחורה שיוזמת ופועלת כדי להשיג את מה שאת רוצה – הבחור מצא חן בעינייך, ופעלת בשביל שיהיה ביניכם קשר. התכונות האלו חשובות וראויות לציון!

חשוב שתדעי, שבגילך יש נטייה "להידלק" על בני המין השני. יכול להיות חלק מסויים באישיות שימצא חן בעינינו, ונתאהב, בלי שממש נכיר את הבנאדם. יכול להיות שאותו אדם בכלל לא מתאים לנו. לפעמים מתבגרות מתאהבות בעצם הרעיון של "התאהבות", ולא באמת רואות את האדם שמולן. כמובן שזה יכול לקרות גם בגילאים מבוגרים יותר..

בכל מקרה, הרגשות העזים שאת מתארת הם נורמליים! התאהבויות קורות, זה מציף אותנו, אנחנו לא מפסיקים לחשוב ולפנטז עליו\עליה.. ובטוחים שזה\זו הבחור\ה של חיינו! בהרבה מקרים ההתאהבות עוברת אחרי ההתרגשות של ההתחלה. כמובן, שכשבונים זוגיות בצורה בריאה וטובה, ההתאהבות הראשונית יכולה להתפתח לאהבה שנשארת לאורך זמן.

את גם בטח מבינה, שגיל 16 הוא גיל מוקדם לקשר זוגי. בגיל הזה, את נמצאת בשלב קריטי ומשמעותי בהתפתחות האישית ובהיכרות שלך את עצמך. זה שלב שבו את לומדת להבין מה את רוצה בחיים, מה חשוב לך, ועל מה את מוכנה להתפשר. את מתחילה ללמוד ולהבין את המורכבויות של החיים. קשר זוגי בזמן הזה יכול מאוד לבלבל, ורצוי לעבור אותו עם עצמך.

יש כמובן גם את העניין ההלכתי, שמקשה על יצירת קשר זוגי בגיל הזה. בכל זאת, כאנשים דתיים, אנחנו מקפידים על שמירת נגיעה ונמנעים מייחוד. אם את תתחילי עכשיו קשר זוגי, עד שתוכלו להתחתן תצטרכו לחכות כמה שנים טובות.. זו תקופה מאוד ארוכה שמציבה הרבה אתגרים.

אז כמו שאת רואה, יש לא מעט סיבות למה עדיף לא להיכנס לקשר זוגי בגיל הזה.

בכלל, את נמצאת בתקופה שבה את יכולה להשקיע בעצמך, ולעשות דברים שאת רוצה ואוהבת, בלי רגשי מצפון! אין לך עדיין אחריות, חוץ מהלימודים, ואת יכולה להשקיע בעצמך. את יכולה לפתח תחביבים, ללמוד דברים שמעניינים אותך, לפתח חברויות, לצאת לבלות... להתנדב במקומות שמעניינים אותך. וכמובן, שאת גם בטח צריכה זמן בשביל להשקיע בלימודים.

אז חשוב וכדאי לנצל את התקופה הזו וליהנות ממנה! את יכולה לנסוע לסופשבוע עם חברות אם בא לך, לצאת לבלות בלי לתכנן יותר מדי.. בהמשך, כשתהיי במסגרות של שירות לאומי ולימודים, וכשבע"ה תהיה לך זוגיות ומשפחה, זה כבר יהיה מורכב יותר. אז שווה ליהנות מהתקופה הזו בחיים!

ואם יש בך חשש ש"תפספסי" את אביר חלומותייך אם לא תתפסי אותו עכשיו, תזכרי תמיד ש"מהשם אישה לאיש". את תעשי את ההשתדלות שלך כשתהיי מוכנה לזה, והשם ידאג לשאר...

את מוזמנת להמשיך לשאול ולברר.

רעות

כתבות נוספות