שאל את הרב

אין לי רעיון, ראה תוכן...

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/10/19 21:46 טז בתשרי התשפ

שאלה

שלום הרב.

אני מרגיש שאנחנו בדור של גאולה, דור קדוש וגדול, ואני מתעסק בדברים כמו כמה אקבל במתמטיקה או אפילו גמרא, וביציאות עם חברים לפיצה ובאולינג.

מה אפשר לעשות?

הרב שלי בבית כנסת אמר לי שכשאני לומד אז ללמוד כדי לעשות עם זה משהו גדול בעתיד, אבל זה לא ממלא את הסיפוק באמת...

תשובה

שלום וברכה

אשריך.

אשריך שאלה התחושות שלך.

אשריך שזה הרב שיש לך בבית הכנסת.

אשריך שאלה התחושות שלך. אנחנו באמת בדור גדול. זה כבר כמה עשרות שנים, ואין אנו יודעים עוד כמה נוספות עומדות בפנינו עד לגאולה השלמה. ואכן, צריך לעשות דברים גדולים בדור גדול, ויש אין ספור דברים שצריך לעשות אותם, כך שכל אחד יכול למצוא בתוך התנועה הזו את מה שמתאים לו, ושהוא חפץ בו.

אשריך שהרב שלך אמר לך שאין קפיצות דרך, ואין לנו אלא להתפתח: בלימוד תורה, בלימוד מדעים, במקצועות הרוח, בכל מה שמפתח את דמות האדם. לא זו בלבד, אלא שמוטל עלינו להתפתח גם ביכולות החברתיות שלנו, בהכרת הכוחות הגופניים השונים שלנו וכדו׳.

מה אפוא אני מציע לך לעשות כדי להפגיש את שתי התנועות האלה ?

לנסות לגדול ככל שאתה יכול, בכמה תחומים במקביל, המתאימים לך. שום דבר אינו מונע מאתך ללמוד תורה טוב יותר, וזאת בלי לעשות מהפכות גדולות מידי; שום דבר לא מונע ממך ללמוד טוב יותר וברצינות גדולה יותר את כל המקצועות שאתה לומד, כדי לפתח את התחום הזה, וזאת בלי לעשות מהפכות גדולות מידי; שום דבר לא מונע ממך גם לפנות זמן מסוים לפעילות חברתית עם חברים. טוב יהיה אם תגדיר את הזמן הזה, לא תיסחף להרחבתו המיותרת וכדו׳, אבל אל תתעלם מהצורך בחברים ובשותפות עמהם.

עבור אפוא לעולם התיקון, לעולם ההתקדמות, לעולם ההשתפרות המתמדת, וכך גם תכשיר את עצמך לעשות דברים גדולים יותר, וגם תישאר מקושר לדרכים בהם מבוטאים דברים מעשיים בעולמנו.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב וחג שמחה

כתבות נוספות