שאל את הרב

אהבה בגיל ההתבגרות- איך אפשר לדעת אם זה רציני, טהור ואמיתי?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 17/10/19 09:51 יח בתשרי התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב

אני בתנועת נוער מעורבת, אני נפגשת באופן די קבוע עם בנים. אני משתדלת לשמור על עצמי; אני שומרת נגיעה, יחוד וכו... ברוך ה' אין לי בעיות בקטע עם בנים.

מה שכן, יש בן אחד בשבט שלי שאנחנו ידידים ממש טובים. הוא בחור תורני, צדיק ויש לו הרבה תכונות טובות, יש לנו קו חשיבה דומה ואנחנו מסתדרים טוב. מעבר לסתם צחוקים יוצא לנו הרבה פעמים לגלוש לנושאים עמוקים ותורניים ולדבר עליהם שעות... הוא באמת צדיק וטוב לב.

אני יודעת שחבר בגיל הזה לא טוב לנפש ופוגע בהרבה דברים. אני גם לא מתכוונת לצאת איתו בגיל הזה וגם הוא לא מתכוון לצאת איתי. אני פשוט מבולבלת ואני אשמח להבין איך אני יכולה לדעת אם זה קשר אמיתי וטוב וטהור שכדאי לי לשמר לגיל מבוגר יותר לקשר נישואין, או שפשוט להמשיך עם הידידות שלנו ולא יותר...

תודה רבה מראש.

תשובה

שלום

ממש לא כדאי להמשיך בקשר הזה, אפילו אם הוא נשאר 'טהור' כהגדרתך, שהרי ההלכה מגדירה שצריך להיות מרחק בין גברים ונשים שאינם נשואים זה לזו, ומה שאת מתארת הוא ממש לא ריחוק.

בדיוק כמו שאת שומרת את הקרבה הגופנית לאחד והיחיד שיגיע עוד כמה שנים, כך גם את הקרבה הנפשית והרגשית צריך לשמור לו, ולא לפזר אותה במקום שאיננו מתאים כעת.

קל וחומר, שחזל לימדו אותנו ש'אין אפוטרופוס לעריות', כלומר, אף אחד לא יכול להעיד על עצמו שאין שום סיכוי שהוא לא יימשך לקרבה גדולה יותר ואסורה.

מציע לשים את הקשר בהקפאה, ובעוד כמה שנים, אחרי שכל אחד מכם ימשיך להתגדל ולהתקדם בעבודת ה', תוכלו לבדוק בצורה רצינית את הפוטנציאל למיסוד אמיתי של הקשר שלכם בצורה טהורה באמת על פי התורה.

בהצלחה רבה מועדים לשמחה

כתבות נוספות