זיכרון בסלון 2020 - מגוון אירועים מבלי לצאת מהבית

רשימת אירועי "זיכרון בסלון" שיתקיימו בדפי הפייסבוק השונים או באמצעות אפליקציית זום

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 10:19 כו בניסן התשפ

זיכרון בסלון 2020 - מגוון אירועים מבלי לצאת מהבית
צילום: shutterstock

מידי שנה נערכים ברחבי הארץ אירועי "זיכרון בסלון", בהם ניצולי שואה משתפים בסיפורם האישי בבתים של אנשים פרטיים. בעקבות הנחיות משרד הבריאות המפגשים לא יתקיימו השנה במתכונתם המוכרת, ויועברו באמצעים דיגיטליים, באפליקציית זום או בדפי הפייסבוק השונים.

 

אתר כיפה

החל מהשעה 20:30 נעביר כאן באתר "כיפה" ובדף הפייסבוק שלנו, משדר מיוחד בשיתוף מכון "שם עולם", העוסק בהנחלת השואה לדור הבא. את השידור ינחה הרב קריגר - ראש המכון. והוא ייפתח בשיחה שכותרתה  "כיצד זוכרים את השואה בדור ללא ניצולים".

לאחר מכן, בשעה 21:00, יתקיים פאנל מיוחד בהשתתפות: הלל ליבוביץ ופרומה לאור, בוגרי מכון שם עולם, שיעסוק בסוגיית הדור השני לשואה. 

 

זיכרון בסלון עם סבתא שרה

מהילדות במונקאץ' לפני קרוב ל- 100 שנים, דרך המעבר לגטו, הגירוש לאושוויץ, צעדת המוות ועד לאיחוד המפתיע והמרגש בתל-אביב הקטנה, שרה אבני מספרת בגילוי לב ובתחושת ניצחון על החוויות המצמררות לצד רגעי התקווה והשמחה. הצטרפו אלינו לשידור חי של מפגש "זיכרון בסלון" שהתקיים בשנת 2015, חודשים ספורים לפני מותה.

מומלץ להירשם לאירוע (ללחוץ על הכפתור שבכוונתכם להשתתף) בשביל לקבל תזכורת בפייסבוק כשהאירוע מתחיל, אז כנסו לדף האירוע, שם יופיע פוסט עם וידאו של העדות.
מוקדש לזכרה של סבתא שרה האהובה שלנו שביחד עם סבא אלק הקימה משפחה לתפארת, ולזכר כל האחים ובני המשפחה, בני דור המייסדים, ששרדו את מלחמת העולם השניה והקימו כאן מדינה.

‏היום‏ ‏בין ‏‏21:00‏‏ – ‏‏22:45, חפשו בפייסבוק "זיכרון בסלון עם סבתא שרה".

 

 

ישיבה מזרחית

דף הפייסבוק "ישיבה מזרחית" יארח בשעה בשעה 20:00 את יגאל חלמית, ששרד את תקופת השואה בעודו נער בתוניסיה. המפגש יתקיים דרך הזום. לקבלת קישור, חפשו: זיכרון בסלון עם יגאל חלמית, עדות מתוניסיה.

 

 

הספרייה למדעי החיים ולרפואה באוניברסיטת תל אביב 

בדף יתארח פרופ' דניאל גולד, שורד שואה מגטו שאוולי שבליטא וטייס לשעבר בחיל האוויר, לימד וחקר באוניברסיטת תל אביב בתחומי המיקרוביולוגיה, האימונולוגיה והפרזיטולוגיה. פרופ' גולד עדיין מלמד בהתנדבות סטודנטים לרפואה גם לאחר פרישתו. הוא איש עדות בפני קהלים שונים מהארץ ומהעולם, ואף ליווה את משלחת "עדים במדים" של קציני צה"ל לפולין.

המפגש יתקיים ביום שני  בשעה 16:00, בלייב בדף הפייסבוק של הספרייה למדעי החיים ולרפואה באוניברסיטת תל אביב.

 

 

הקומה השניה

ערב יום השואה, בשעה 19:00 יארח בזום שורד השואה יוסף קומם עם סיפורו האישי. מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש.

 

שבעת מדורי רעב ומחבוא

זיוה וילהלמינה סוסק, ניצולת שואה, אשת חינוך בעברה, סופרת ומשוררת בהווה, תושבת תל אביב מאז עלייתה ארצה ועד היום. ספרה, 'בתיאבון וילהלמינה', עוסק בזיכרונותיה כילדה בשואה. זיוה, בת להורים שברחו מפולין לאוקראינה, נשלחה עם אמה לאוזבקיסטן ומצאה מסתור בבית יתומים נוצרי. היא שרדה את שנות המלחמה בתנאים קשים של חולי ורעב, במקום שילדים מעטים שרדו בו.

זיוה תספר את סיפורה המרתק ומעורר ההשראה על חייה – מילדותה מרובת התלאות והייסורים ועד לחוויותיה כילדה בתל אביב הצברית, ולהתערותה המלאה בארץ.

השידור יתקיים בלייב ובזום בדף הפייסבוק "דיגיתל", ביום שני 20.4 בשעה-17:00.

 


 

הבית הישראלי בשיתוף עם שגרירות ישראל

הבית הישראלי בשיתוף עם שגרירות ישראל מזמינים אתכם לפגישת זום מרגשת ונדירה לזיכרון יום השואה. בפגישת הזום  מר צבי הרשל יספר את סיפור חייו ויענה על שאלות העולות מקהל המשתתפים. 

השיחה תתקיים באנגלית, ביום שני 20.4 בשעה 20:00 שעון ברלין. מוזמנים לשתף חברים מרחבי עולם.

 

 

אוניברסיטת אריאל

בערב יום השואה, יום שני, בין השעות 19:30-21:00, תתארח בדף האוניברסיטה גב' אילין ברוקלר-דור שני וחוקרת נושא השואה, תספר את סיפורו של אביה ומשפחתה, ותספר על המחקר שעשתה על-סמך עדויות מלפני עשרים שנה.

 

 

בית יד לבנים תל אביב ובית אריאלה

במפגש וירטואלי בספריית בית יד לבנים, תספר תושבת השכונה אביגיל קנטורוביץ', מחברת רב המכר "ארץ עיר ילדה", על ילדותה כבתו של חוקר שואה בעל שם עולמי, ועל הדרך שבה השואה התקבעה בזיכרון הלאומי.

אביגיל תשתף בתהליך הכתיבה ותיגע בנקודות ההשקה של הספר עם חייה האמיתיים - מערכות היחסים המורכבות עם משפחתה, עם זכרון הנספים ועם נוכחות השואה בבית. נדבר גם על הומור שחור ככלי התמודדות וכיצד הופיעו "בדיחות שואה" בחיינו.

מנחה: ליאת לב רן, תושבת השכונה ומנהלת סדנאות הכתיבה בבית יד לבנים.
בתום המפגש תיפתח שיחת זום לשאלות ולתשובות מקהל הצופים.

 

 

מינהל קהילתי גינות העיר - ירושלים

מינהל קהילתי גינות העיר יארח בשעה 19:00 בזום, את אלה גרוס עם "מכתב האחרון ממקדוניה".

בשעה 21:00 יתארח בזום יהודה קאופמן אל עמי, עם סיפורו האישי "מסלובקיה דרך אושוויץ ומחנות עבודה".

 

מינהל קהילתי חומת שמואל - ירושלים

בשעה 21:00 תתארח בזום בלה בלשניקוב, עם סיפורה על יהודי מקדוניה שנרצחו בטרבלינקה.

 

 

מנהל קהילתי מזרח נתניה

אורית אוזן-בכור היא ביתה של שורדת השואה אידה אוזן. במפגש זום מרגש, אורית תשתף את סיפורה של משפחתה ששרדה את מחנה ההשמדה ברגן-בלזן, ואת סיפורה האישי של דור שני בצל זיכרון השואה. את הערב ינחה עופר אורנשטיין

המפגש יתקיים באפליקציית זום בשעה 18:30.