יולי אדלשטיין ימונה לשר הבריאות הבא

יו"ר הכנסת לשעבר נענה להצעת ראש הממשלה נתניהו, ויכהן כשר הבריאות הבא: "בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 19:02 יח באייר התשפ

יולי אדלשטיין ימונה לשר הבריאות הבא
יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יולי אדלשטיין הוא שר הבריאות הבא של ישראל. יו"ר הכנסת לשעבר, שהתפטר מתפקידו לאחר פסיקת בג"ץ לפני כחודש, ובהמשך העביר מסרים כי אם לא יכהן כיו"ר הכנסת או כשר החוץ יעדיף לכהן כח"כ מן המניין, נענה להצעת ראש הממשלה נתניהו ויחליף בתפקיד את יעקב ליצמן.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב: "אני שמח לבשר הערב כי יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין נענה לאתגר ובין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד הוא בחר את תיק הבריאות". 

נתניהו הדגיש את חשיבות תיק הבריאות, על רקע משבר הקורונה: "אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ״מ יו״ר קבינט הקורונה. אני מודה לח״כ אדלשטיין ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

אדלשטיין עצמו אמר: "לאחר שירתתי את אזרחיי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".