המינוי הראשון של נתניהו: היועץ הקרוב יקבל תפקיד בכיר

בעוד חלוקת התיקים טרם נסגרה, נתניהו הודיע כי בכוונתו למנות את ראש הסגל הנוכחי שלו, צחי ברוורמן, ששימש כמזכיר הממשלה, לתפקיד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 12:35 יב בחשון התשפג

המינוי הראשון של נתניהו: היועץ הקרוב יקבל תפקיד בכיר
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התחיל היום (א') בשיחות הרשמיות עם השותפים לגוש הימין על מנת להקים קואליציה. בעוד חלוקת התיקים עדיין לא נסגרה, נתניהו הודיע על המינוי הראשון שלו. ראש הסגל הנוכחי שלו, צחי ברוורמן, ששימש כמזכיר הממשלה, ימונה לתפקיד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה.

צילום: Marc Israel Sellem/POOL

החוץ לאוחנה והחינוך לציונות הדתית: חלוקת התיקים המסתמנת

כאמור, ראשי מפלגות הימין זומנו לפגישה עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו כדי לזרז את המשא ומתן הקואליציוני למרות הקשיים שמתכננים כמה חברי כנסת מן הליכוד לעורר, אם לא יקבלו את התיקים שהם דורשים. על פי דיווח של הכתבת הפוליטית ופרלמנטרית של אתר ynet וידיעות אחרונות, במהלך הפגישה צפוי נתניהו להציג בפני ראשי הסיעות את חלוקת התיקים המסתמנת.

על פי הדיווח, יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, צפוי להתמנות לתפקיד שר המשפטים, אמיר אוחנה לשר החוץ ויואב קיש לשר הבריאות. מירי רגב צפויה לחזור למשרד התחבורה ומיקי זוהר יקבל את משרד התרבות והספורט. 

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף צפוי להתמנות לשר הבינוי והשיכון בעוד משה גפני צפוי לחזור לנהל את ועדת הכספים. תיק החינוך מיועד בשלב זה לציונות הדתית, לאחר שככל הנראה יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לא יקבל את תיק הביטחון.