מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר החוץ של איחוד האמירויות במתקפה על נתניהו: "אין לו שום סמכות חוקית לכך"

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, תקף במהלך השבת את ראש הממשלה נתניהו על כך שקרא לאיחוד האמירויות להשתתף בניהול האזרחי של עזה ביום שאחרי: "אין לו שום סמכות חוקית לנקוט צעד כזה"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 11/05/24 22:32 ג באייר התשפד

שר החוץ של איחוד האמירויות במתקפה על נתניהו: "אין לו שום סמכות חוקית לכך"
נתניהו ושר החוץ הסעודי, בימים טובים יותר, צילום: Avi Ohayon/GPO

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, יצא אתמול (ו') במתקפה על ראש הממשלה נתניהו לאחר שקר לאיחוד האמירויות להשתתף בניהול אזרחי של רצועת עזה במקביל להמשך השליטה הישראלית ברצועה. בהודעה שפרסם בחשבון "X" כתב בן זאיד כי "איחוד האמירויות מגנה את הצהרותיו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בדבר הקריאה למדינה להשתתף במינהל האזרחי של רצועת עזה, הנתונה לכיבוש ישראלי".

"לראש ממשלת ישראל אין כל יכולת משפטית לנקוט בצעד זה"

בן זאיד הוסיף כי: "באיחוד האמירויות מדגישים כי לראש ממשלת ישראל אין כל יכולת משפטית לנקוט בצעד זה, והמדינה מסרבת להיגרר לכל תוכנית שמטרתה לספק כיסוי לנוכחות הישראלית ברצועת עזה". בתוך כך, בן זאיד הדגיש כי "כאשר תוקם ממשלה הפלסטינית שתממש את התקוות והשאיפות של העם הפלסטיני ותתאפיין בהגינות, יעילות ועצמאות, אז האמירויות תהיה מוכנה לגמרי להעניק כל סוגי התמיכה לאותה ממשלה".

מצרים וקטאר נגד שליטה ישראלית בעזה ביום שאחרי

מאוחר יותר ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח מפי מקורותיו כי מצרים, קטאר ומדינות ערביות נוספות הודיעו לארה"ב כי הן מתנגדות לכך שישראל תנהל את רצועת עזה לאחר המלחמה וסירבו להצעה הישראלית להשתתף בניהול רצועת עזה תוך המשך השליטה הישראלית ברחבי הרצועה.