הקשה מכולן: פרטים חדשים על השיחה האחרונה של בנט ואורבך

השיחה הרביעית אותה קיים חבר הכנסת מימינה עם ראש הממשלה, ביום שני, היתה השיחה הקשה מכולן. בנט הציג בפני אורבך את חששו מכך שלפיד יהיה ראש ממשלה בזמן ביקור נשיא ארצות הברית: "זה ממש לפעול נגד האינטרס הימני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 08:19 יז בסיון התשפב

הקשה מכולן: פרטים חדשים על השיחה האחרונה של בנט ואורבך
אורבך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות הקשיים שהעמיד בפני הקואליציה מאז נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, ראש הממשלה נפתלי בנט וחבר הכנסת ניר אורבך, קיימו השבוע מספר פגישות במטרה להביא להמשך קיומה של הקואליציה, שאתמול הפסידה שלוש הצבעות במלאת הכנסת. 

על פי דיווח של פרשנה הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד, השיחה הרביעית של ניר אורבך ונפתלי בנט, השיחה שהתקיימה ביום שני, היתה הקשה מכולן.

טוכפלד טוען כי בנט הדגיש בשיחה את ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש הבא. מדובר באירוע מדיני רגיש ביותר, ביקור רשמי ראשון של ביידן בישראל. "אתה יכול לתאר לך מה יקרה אם לפיד יהיה ראש הממשלה בזמן הביקור?", שאל בנט באורבך, "הוא יזרום עם כל דרישה אמריקנית, זה ממש לפעול נגד האינטרס הימני". בסביבת בנט מקווים שאורבך מבין את חשיבות הדברים ויאפשר לבנט להיות זה שמוביל אותו, ולא לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

"אינני חלק מהקואליציה"

נזכיר כי ביום שני האחרון, לאחר אותה שיחה, הודיע אורבך כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה עד שתקנות יהודה ושומרון יעברו. "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית", הסביר אורבך.

עוד הוא הסביר כי אינו חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. "סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה. הודעתי הבוקר לראש הממשלה שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".