סמוטריץ': כמחווה להגעתו של ביידן - בנט לא הורס בית מחבל ומחלק את ירושלים

יו"ר הציונות הדתית תוקף את ראש הממשלה בעקבות שני צעדים לרגל ביקורו של נשיא ארצות בישראל: "מסדר לעצמו ביקור יח"צ ומוכר בשביל תמונה לקמפיין הבחירות את ביטחון ישראל" | לשכת ראש הממשלה: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרשו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/22 14:40 טז בסיון התשפב

סמוטריץ': כמחווה להגעתו של ביידן - בנט לא הורס בית מחבל ומחלק את ירושלים
בנט וביידן בפגישתם הראשונה, צילום: אבי אוחיון לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יגיע לישראל ב-13 ביולי לביקור רשמי ראשון מאז נכנס לתפקידו. על פי הודעת הבית הלבן, ביידן יגיע ארצה לביקור בן 40 שעות במטרה "לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל". יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יצא היום (ד') נגד ראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות שני צעדים שמקדם בנט לכבוד ביידן, כך לטענתו.

סמוטריץ' אמר היום כי "בנט דחה את הריסת בית המחבל ראעד חאזם בגלל ביקור ביידן. הוא מסדר לעצמו ביקור יח"צ מסוכן של ביידן ומוכר בשביל תמונה לקמפיין הבחירות את ביטחון ישראל ואת ריבונותה בירושלים המאוחדת".

בהמשך אמר יו"ר הציונות הדתית כי "לראשונה מאז אוחדה ירושלים במלחמת ששת הימים, מאפשר ראש ממשלה ישראלי לנשיא האמריקאי לבקר במוסד ערבי במזרח ירושלים ללא ליווי ישראלי ולהעביר מסר מתריס של הכרה בזכותם של הערבים בירושלים. בנט מחלק את ירושלים בשביל תמונה לקמפיין הבחירות. אם אורבך לא יעצור את זה קודם זה יהיה רשום על שמו", אמר בחריפות.

מעט לאחר מכן, מלשכת ראש הממשלה יצאה הבהרה: "ביתו של המחבל ייהרס. מערכת הביטחון מבצעת כל פעילות מבצעית, בכל זירה, בהתאם לשיקולים מבצעיים רחבים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרשו בהתאם לצורך ולהקשר המבצעי".

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג, מסר כי המדיניות של בנט מזמינה פיגועים נוספים. "כל מחבל מבין שאפשר לנצל את ביקור ביידן כדי להתפרע ולהשתולל ולא יהיה לזה מחיר. בושה שאין כדוגמתה. מי שמכפיף את בטחון ישראל לשיקולים זרים מוכרח ללכת הביתה".

"מחויבותה של ארה"ב לביטחון וליציבות של ישראל והאזור"

לאחר פרסום דבר ביקורו של ביידן בישראל, מסרו בלשכת ראש הממשלה כי "ביקורו של הנשיא ביידן בישראל יעמיק את היחסים המיוחדים וכן את השותפות האסטרטגית בין המדינות, כמו גם את מחויבותה של ארה"ב לביטחון וליציבות של ישראל והאזור". 

במסגרת ביקור הנשיא, ייחשפו צעדים של ארה"ב לחיזוק השתלבותה של ישראל במזרח התיכון ולשגשוג האזור כולו, לצד הסכמות על חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני והאזרחי בין ארה"ב וישראל באופן שיביא את הברית בין המדינות לשיאים חדשים. 

ביידן גם יערוך ביקור ארוך יותר בכל המזרח התיכון, ולאחר ישראל יגיע גם לרשות הפלשתינית ואז יטוס ישירות לעיר ג'דה בסעודיה, שם הוא צפוי לפגוש עשרה מנהיגים אזוריים, ובהם יורש העצר הסעודי. 

ביקורו הרשמי הראשון של בנט בארצות הברית: