אורבך הטיל פצצה: "אינני חלק מהקואליציה"

חבר הכנסת מימינה הודיע כי לא יצביע עם הקואליציה עד אישור תקנות יו"ש והסביר את המהלך: "נכשלנו בהרמת רוח העם, גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים" | במקביל הבהיר כי יתנגד לפיזור הכנסת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/22 16:02 יד בסיון התשפב

אורבך הטיל פצצה: "אינני חלק מהקואליציה"
אורבך, הפסיק להתלבט , צילום: Yonatan Sindel/flash90

הקואליציה ממשיכה להתנדנד: חבר הכנסת ניר אורבך שהתלבט בימים האחרונים כיצד לנהוג, ונע בין הישארות לפירוק הממשלה, הודיע היום (ב') כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה עד שתקנות יהודה ושומרון יעברו. 

עם פרסום האולטימטום החדש, פרסם אורבך הודעה מיוחדת בה הסביר את המהלך: "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

"גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים"

"לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה", ציין חבר הכנסת מימינה והבהיר כי, "מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חברי הכנסת גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

"בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה. חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם", המשיך אורבך.

"לא אצביע בעד פיזור הכנסת, אפעל לממשלה יציבה"

"אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה. הודעתי הבוקר לראש הממשלה שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

מדובר בשינוי כיוון של הח"כ מימינה, שעד כה נהג להציב דד ליין לאישור התקנות, והחלטתו האחרונה שמה את הקואליציה בבעיה גדולה מאחר ואין לה רוב להעברת חוקים, עם 59 תומכים בלבד. זאת מלבד תמיכתם המוטלת בספק של חברי הכנסת המורדים מיכאל ביטון, מאזן גנאים, וג'ידא רינאווי זועבי שטרם ברור איך יצביעו במצב זה.  

נכון לשעה זאת, בקואליציה שוקלים למשוך את כל החוקים שתוכננו לעלות היום במליאת הכנסת כדי להימנע ממפלה מביכה נוספת. הצעד של אורבך מגיע אחרי שלוש פגישות אישיות עם ראש הממשלה נפתלי בנט.