נתניהו לשר החוץ הגרמני: "כל תכנית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית"

ראש הממשלה דן עם שר החוץ מאס על הפסקת מימון עמותות הפועלות נגד ישראל ועל תכנית המאה והסביר כי אסור לטפח את האשליה של עקירת אנשים מבתיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 18:56 יח בסיון התשפ

נתניהו לשר החוץ הגרמני: "כל תכנית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית"
נתניהו ושר החוץ הגרמני , צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ד') עם שר החוץ הגרמני מאס. השניים דנו בהתמודדות עם נגיף הקורונה ועל השלכותיו על הכלכלה. ראש הממשלה עמד על הצורך להגביר את הלחץ על איראן, והדגיש כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה כי איראן ממשיכה להפר את התחייבויותיה ולהסתיר אתרים החשודים בפעילות גרעין צבאי. כמו כן, ראש הממשלה דן עם שר החוץ על הפסקת מימון עמותות הפועלות נגד ישראל.

שר החוץ הגרמני ביקש לשמוע על תכניות ממשלת ישראל בנושא תכנית המאה, במיוחד בשל כהונתה הקרובה של גרמניה כנשיאת האיחוד האירופי ובמסגרת חברותה במועצת הביטחון של האו״ם. ראש הממשלה עמד על האינטרסים החיוניים של ישראל בכל הסדר עתידי, כגון הצורך בשליטה ביטחונית מלאה מערבית לירדן. כמו כן אמר ראש הממשלה נתניהו שכל תכנית ריאלית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית בשטח, ולא לטפח את האשליה של עקירת אנשים מבתיהם.

בתוך כך, שר החוץ מאס ניפגש היום עם שר הביטחון גנץ ועם שר החוץ אשכנזי. גנץ דן עם מאאס בנתונים המדאיגים לגבי איראן שעולים מדו"ח סבא"א האחרון המצביע על תוקפנותה, והפנה את תשומת לבו של שר החוץ הגרמני לצורך לפעול באופן אקטיבי במועצת הביטחון ובאיחוד האירופי.