האלימות במגזר הערבי משתוללת: שני חיסולים תוך מספר שעות

תושב קלנסווה בשנות ה-40 לחייו נמצא ירוי ברכבו ללא סימני חיים ותושב אעבלין בשנות ה-20 לחייו נורה למוות במספרה | מתחילת השנה נרצחו 90 אזרחים ערבים במדינת ישראל

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/06/23 07:43 טז בסיון התשפג

האלימות במגזר הערבי משתוללת: שני חיסולים תוך מספר שעות
צילום: דוברות המשטרה

האלימות במגזר הערבי משתוללת: אחמד חאזם שריף, תושב קלנסווה בשנות ה-40 לחייו, נורה למוות הלילה (א') ברכבו, כמה עשרות מטרים מנקודת משטרה ביישוב שבשרון. שעות לאחר מכן, עומר עואלי, תושב אעבלין בשנות ה-20 לחייו, נרצח ביריות במספרה. עם ההודעה על מותו, בני משפחתו התפרעו בבית החולים רמב"ם שבחיפה ואף שברו זכוכיות בבית החולים. 

בעקבות שני מקרי הרצח, עמותת "יוזמות אברהם" פרסמה נתונים מדאיגים אודות האלימות במגזר הערבי. על פי הנתונים, מתחילת השנה נרצחו 90 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. בשנה שעברה מספר הנרצחים בחברה הערבית עמד על 34. עוד עולה מהנתונים כי 79 מהקורבנות שנרצחו השנה נורו למוות, 41 מהם היו בני פחות מ-30.

נתניהו הזמין את הח"כים הערבים לפגישה: ‏"אני רוצה את עזרתכם"

נזכיר כי בשבוע שעבר, מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "הידרדרות בביטחון האישי ואוזלת ידה של הממשלה למול הכפלת מקרי הרצח בדגש על מקרי הרצח בחברה הערבית". בתוך כך, ראש הממשלה התייחס לנושא והזמין את חברי הכנסת הערבים לפגישה בלשכתו.

"שמעתי כאן את זעקות האמת של ח"כ סלימאן וחברי הכנסת הערבים. אני לוקח את הדברים אלי ואני מזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אלי למשרד, זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב, מעומק ההבנה שלי שאני ראש ממשלה של כל אזרחי ישראל. אנחנו נצטרך לפעול בהרבה חזיתות, ואני רוצה את עזרתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם", אמר נתניהו.