במחיר של 6,875 ש"ח למטבע של 10 שקלים - בנק ישראל הנפיק מטבעות מיוחדים למלחמה

בנק ישראל מודיע על הנפקת מטבע זיכרון שנושאו "ישראל ביחד" לציון יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל ובצל אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" שפרצה בעקבותיהם | והמחיר? אלפי שקלים למטבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 15:41 ל בניסן התשפד

במחיר של 6,875 ש"ח למטבע של 10 שקלים - בנק ישראל הנפיק מטבעות מיוחדים למלחמה
מטבעות שקלים, צילום: Orel Cohen,FLASH90

בנק ישראל מודיע על הנפקת מטבע זיכרון שנושאו "ישראל ביחד", לציון יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל ובצל אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" שפרצה בעקבותיהם. מטבעות הזיכרון מסדרת יום העצמאות מונפקים על ידי הבנק משנת 1958 והם מציינים אירועים בולטים בחיי העם והמדינה, ערכים הטמונים בחברה וסמלים מייצגים שלה.

מחירי המטבעות שיונפקו ינועו בין כ-230 שקלים ל כ-7,000 שקלים

מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" שפרצה בעקבותיה, הביאה לצד האסון הכבד גם לגילויים נרחבים של אחדות וחוסן לאומי. התייצבותם של חיילי צבא ההגנה לישראל ומשרתי המילואים בחזית והאזרחים בעורף לתמוך האחד באחר, הביאה לידי ביטוי את האחדות, הלכידות החברתית והעזרה ההדדית שמאפיינים את החברה הישראלית מאז קום המדינה. עשייה חברתית ענפה זו, מעוררת את התקווה לאחדות בחברה הישראלית בעת שלום ומלחמה אשר תסייע להמשך קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל ביחד.

י

המטבעות יסמלו אחדות

בצד הנושא של המטבע, אשר עוצב על ידי האמן צביקה רויטמן, ניתן לראות ידיים מושטות זו לזו רגע לפני האחיזה. בחלקו התחתון של המטבע טרקטור הנוסע על תלמים וברקע בתים וצמחייה האופייניים לישובי העוטף. בחלקו העליון של המטבע הכיתוב "ישראל ביחד" כשברקע הספרות 76 לציון יום העצמאות ה- 76 של ישראל. בצד הערך של המטבע, אשר עוצב על ידי האמן איתן אלון, מופיעות שש ידיים אוחזות זו בזו כסמל לאחדות.

מטבע של עשרה שקלים

מטבע של עשרה שקלים מהסדרה החדשה | צילום: באדיבות החברה הישראלית למדליות ולמטבעות בע"מ, צילום אלי גרוס

המטבע מונפק בערכים נקובים של 10 שקלים חדשים (זהב קשוט), 2 שקלים חדשים (כסף קשוט) ו- 1 שקל חדש (כסף רגיל), והוא זמין למכירה ומשווק לציבור באמצעות החברה הישראלית למדליות ולמטבעות בע"מ, וחברת ג.ר.א.ס עיצובים ושילובים בע"מ, המשווקות את מטבעות הזיכרון בהנפקת בנק ישראל.

מטבע של 10 שקלים יעלה כ -7,000 ש"ח ובמחיר מבצע

למתעניינים, מחירם של המטבעות שעשויים זהב וכסף, אינם נמכרים כמובן על פי הערך הנקוב שלהם, אלא "מעט" קצת יותר, על פי הנתונים באתר החברה הישראלית למדליות ולמטבעות בע"מ, המטבע שערכו 10 שקלים יעלה במחיר מבצע במקום 7,639 שקלים 6,875 שקלים, השנקל אף הוא במחיר מבצע ויעלה 367 ש"ח במקום 459 שקלים ואילו מטבע השקל יעלה 231 שקלים במקום 289.

מחירות המטבעות

מחירון המטבעות צילום: צילום מסך אתר החברה הישראלית למדליות ומטבעות