ליברמן מצהיר על המטרה העיקרית בבחירות: למנוע מנתניהו לחזור לשלטון

שר האוצר התייחס למציאות הפוליטית החדשה והקדמת הבחירות והאשים את יו"ר הליכוד, "תוצאה של תככים, שקרים וחתרנות של איש אחד" | על חוק הנאשם בפלילים: מקווה שיעבור יחד עם הצעת החוק לפיזור הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 11:26 כב בסיון התשפב

ליברמן מצהיר על המטרה העיקרית בבחירות: למנוע מנתניהו לחזור לשלטון
שר האוצר ליברמן, צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

המערכת הפוליטית סערה אתמול (ב') עם ההודעה של ראש הממשלה נפתלי בנט על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, דבר שיביא למימוש הרוטציה וכניסתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד למשרד ראש הממשלה. בנט ישמש כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן. 

שר האוצר אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (ג') בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה והסביר מה גרם למציאות הפוליטית, "הבחירות של היום זו תוצאה של תככים, שקרים וחתרנות של איש אחד ושמו בנימין נתניהו, כמו גם כל מערכות הבחירות האחרונות. חוסר היציבות הפוליטית פוגע בחברה, בכלכלה ובביטחון. המטרה העיקרית בבחירות הקרובות היא למנוע מבנימין נתניהו לחזור לשלטון". 

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הציג שר המשפטים גדעון סער לציבור את תזכיר החוק שימנע מנתניהו לכהן כראש ממשלת ישראל, החוק המגביל הטלת תפקיד להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים. על פי ההצעה, ח"כ שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר. 

יו"ר ישראל ביתנו אף התייחס לחוק הנאשם והביע את תקוותו כי הוא יעבור יחד עם הצעת החוק לפיזור הכנסת. "כדי למנוע שנאשם בפלילים יהיה מועמד לראשות הממשלה, ומקווה שגם לחוק הזה ימצא רוב. בנסיבות שנוצרו אני לא רואה אלטרנטיבה לממשלה אחרת". 

בספק אם יש רוב בכנסת לשינוי שיטת הבחירות 

עוד הוסיף, "בהחלט צריך לשנות את השיטה בישראל, אך כרגע אני מסופק אם יש לזה רוב בכנסת, תמיד בסוף השוליים הקטנים יודעים לסחוט את המפלגות הגדולות ולנטרל כל יוזמה שתבטיח יציבות פוליטית". 

כדי לחסוך מערכת בחירות נוספת היה צריך רק דבר אחד, אילו נתניהו היה באמת דואג למדינת ישראל, למחנה הלאומי ולמפלגתו, היה קם ומוותר על ראשות הליכוד והממשלה ולוקח פסק זמן עד תום ההליכים המשפטיים ובאותו רגע הליכוד היה מרכיב ממשלת ימין מלא מלא. אבל כמובן, האיש דואג קודם כל לעצמו ולמשפחתו, כל שאר האינטרסים הם פשוט לא רלוונטים".