"הארץ" בטור מפתיע: "בנט החלופה הטובה ביותר לישראל"

מאמר מערכת בעיתון הארץ טוען כי השמאל צריך לתמוך בממשלת אחדות בראשות יו"ר ימינה שתכלול גם אנשי ימין ומרכז, ולמרות אי ההסכמה על נושאים רבים. הסיבה: "אלה אינם ימים רגילים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 11:03 יד באייר התשפא

"הארץ" בטור מפתיע: "בנט החלופה הטובה ביותר לישראל"
בנט ועיתון 'הארץ'. הפעם לא צריך להתחפש להיפסטר , צילום: צילום מסך

8 ימים בלבד נותרו עד לתום המנדט של בנימין נתניהו להרכבת ממשלה, כשבמקביל נפתלי בנט ויאיר לפיד פועלים להקמת ממשלת אחדות לאומית, שתכלול את ימינה, תקווה חדשה, יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, וכן את העבודה ומרצ.

הבוקר (ב') התפרסם מאמר מערכת בעיתון "הארץ", שתומך באופן מפתיע בהקמת ממשלה כזו, למרות שבראשה יעמוד יו"ר ימינה, נפתלי בנט. "המגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית בראשות נפתלי בנט, שתשים סוף לשלטון הרעיל של בנימין נתניהו, הם מקור לאופטימיות", נכתב במאמר והובהר כי, "לאיש במרכז־שמאל אין אשליות בנוגע לממשלה זו: בנט הוא איש ימין, העומד בראש מפלגת ימין. גם השותפים הבכירים האחרים הם ימנים. אף על פי כן יש לקוות, שיאיר לפיד ובנט יצליחו במשימתם לרתום את כולם לממשלת אחדות. שכן מה שעומד עכשיו על הפרק הוא קריטי: לשים סוף לשלטון של נאשם בפלילים חסר עכבות, אשר שם את עצמו לפני המדינה".

במאמר מצויינים עמדות המפלגות הימניות, כשבימי השגרה אלה עמדות בהן השמאל נלחם, אך כותבי המאמר מבהירים כי, "אבל אלה אינם ימים רגילים. ישראל זקוקה לשינוי פוליטי כמו אוויר לנשימה. מגיע לישראל ראש ממשלה, שאינו חותר תחת מערכות המדינה ואינו מסית נגד מוסדותיה כדי להימלט ממשפט. ראש ממשלה, הפועל לטובת האזרחים ולא משסה אותם איש ברעהו".

"ההבנה המשותפת, ולפיה נתניהו מסב נזק למדינה, למוסדותיה ולמארג החברתי בה", נכתב במאמר המערכת, "היא הבסיס לאחדות המסתמנת בין הימין, המרכז והשמאל. בשלב הזה, זאת החלופה הטובה ביותר לישראל".