מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הבחירה של דני קושמרו שגרמה לנו לאהוב אותו אפילו יותר

מגיש החדשות הפופולארי נבחר לקחת חלק בפרוייקט של האקדמיה ללשון לקראת יום העברית ובחר מילה שנותנת משמעות לתקופה הקשה בה אנו נמצאים: "המלחמה הזאת הזכירה שוב עד כמה הארץ הזאת היא לא רק מקום גשמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 10:18 טז בטבת התשפד

הבחירה של דני קושמרו שגרמה לנו לאהוב אותו אפילו יותר
דני קושמרו, צילום: Flash90

לקראת יום העברית תשפ"ד האקדמיה ללשון העברית והמועצה הציונית בישראל פנו לעשרים נשים, גברים ובני נוער שהמלחמה טלטלה את חייהם, וביקשו מהם לבחור מילה שנותנת קול ומשמעות לתקופה, מילה שיש בה כדי לעורר השראה בימים אלו. אחד מהאנשים היה מגיש החדשות דני קושמרו, שהפך במלחמה הנוכחית לאחת הדמויות האהובות בציבוריות הישראלית.

הבחירה של דני קושמרו: מוֹלֶדֶת

קושמרו נימק את הבחירה: "המלחמה הזאת הזכירה שוב עד כמה הארץ הזאת היא לא רק מקום גשמי שבו אתה נושם ואוכל וחי, שהאדמה הזו חלק ממך, מהגוף, מהנפש, כזו שמשפיעה ממש על מצב הרוח שלך, על שמחה ועל עצב. חלק ממי שאתה. מולדת".

המילים שנבחרו והנימוקים שנלווים להן משקפים רגשות אישיים עזים ותחושות חברתיות ולאומיות. יחד התקבל פסיפס שיש בו כדי לתאר את הימים האלה: אהבה, אור, אחדות, אמונה, באר, בית, זהות, חיים, ישראליות, כיסופים, מולדת, משפחתיות, רוח, ריחוק, רעות, רפת, שותפות, שליחות ותושייה. במסגרת המיזם חוברו למילים איורים מקוריים המזמינים להרהור נוסף על משמעות.