דרמה במשפט רצח הנער ניסים שטרית: בוטל כתב האישום נגד בנו של השר לשעבר

38 שנים אחרי הרצח המזעזע של הנער ניסים שטרית ושלוש שנים לאחר שהוגש כתב אישום באשמת רצח נגד בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי, ביטל בית המשפט המחוזי את האישום נגדו. הסיבה: התיישנות התיק | הפרקליטות שוקלת לערער

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/24 10:12 כח בניסן התשפד

דרמה במשפט רצח הנער ניסים שטרית: בוטל כתב האישום נגד בנו של השר לשעבר
בנימין זאבי, בית המשפט קיבל את טענת הסניגוריה הציבורית, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל היום (ב') את כתב האישום נגד בנימין זאבי שהואשם ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986. זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי יוצג בתיק על ידי הסניגוריה הציבורית ושופטת בית המשפט המחוזי חגית מאק-קלמנוביץ קיבלה את טענות הסניגוריה בדבר התיישנות התיק. עתה שוקלים בפרקליטות לערער על ביטול כתב האישום.

ניסים שטרית

ניסים שטרית, צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

"התיישנות ההליכים יוצרת מחסום דיוני שאינו מאפשר קיום ההליך"

"חלוף הזמן והתיישנות ההליכים יוצרים מחסום דיוני שאינו מאפשר קיום ההליך, ובכך מונע מבני משפחתו של המנוח את הזכות ל'צדק' משפטי ואת מנוחת הנפש שיש בהתרת הספיקות, ועל כך מצטערים אנו מאוד, אולם בעשותנו את מלאכתנו מוטלת עלינו מרותו של הדין. לאור כל האמור אנו קובעים כי לא ניתן להעמיד לדין את הנאשם על העבירות שבכתב האישום, שהתיישנו." כתבה השופטת בפסק הדין, "לא נותר לנו, אפוא, אלא להביע את השתתפותנו הכנה בצערה של משפחת המנוח, ולאחל להם שינוחמו מן השמים".

בדצמבר 2021 הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד שני החשודים ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל. כתבי האישום הוגשו נגד ברוך שרביט ובנימין זאבי, שניהם משתייכים לחסידות של הרב ברלנד. על פי כתבי האישום שבוטל עתה, הנאשמים היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, כחלק מפעילות "משמרות הצניעות" מטעם קהילת "שובו בנים" בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד.

מאיר שטרית, אחיו של ניסים. נלחם במשך שנים

מאיר שטרית, אחיו של ניסים. נלחם במשך שנים צילום: Yonatan Sindel,Flash90

עתה בפרקליטות המדינה שוקלים לערער על פסק הדין, בתגובת הפרקליטות לפסיקה נכתב כי "לעמדת הפרקליטות, פעולות החקירה שבוצעו על ידי המשטרה בתיק לאורך השנים הביאו לקטיעת מרוץ ההתיישנות. הפרקליטות תלמד את החלטת בית המשפט ותשקול את צעדיה בהמשך".

פריצת הדרך שהביאה לכתב האישום

פרשת היעדרותו של נסים שטרית ז"ל נחקרה לאורך השנים, ובשנת 2021 הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להשיג פריצת דרך משמעותית שאפשרה את מעצרם של המעורבים במעשה הרצח והחטיפה. כמו כן הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות ולחשוף כי הנער נחטף ונרצח עוד בשנת 1986.


(תיעוד המעצרים בפרשת הרצח)