קרית שמואל: נעצרו הנערים שהשחיתו את בית הכנסת

המשטרה עצרה ארבעה נערים שאחראים להרס והוונדליזם בבית הכנסת בשכונה הדתית קרית שמואל והיא מתעתדת להגיש נגדם כתבי אישום

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/07/15 10:55 כח בתמוז התשעה

קרית שמואל: נעצרו הנערים שהשחיתו את בית הכנסת
shutterstock, אילוסטרציה, צילום: shutterstock, אילוסטרציה

נעצרו הנערים שגרמו להרס בבית הכנסת בקרית שמואל, ארבעה קטינים, בגילאי 14 עד 16, תושבי קרית שמואל וקרית ים, הודו, לטענת המשטרה, בוונדליזם ובכוונת המשטרה להגיש נגדם כתבי אישום.

כזכור, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, בשבת הקודמת התושבים בשכונה התעוררו ב-2:45 לפנות בוקר למשמע קולות נפץ ושבירה וראו בני נוער שוברים אסלות ברחוב שנעקרו מתוך השירותים של בית הכנסת ששופץ רק לפני כחודש ונהרסו כליל על ידי המתפרעים.

המקרה זעזע את התושבים, וביום ראשון בשבוע שעבר הם ארגנו עצרת מחאה, שהתקיימה בבית הוועד של הקריה וכאמור הוחלט בה שהתושבים יתחילו להוציא סיורים בלילות השבת. "מספר הנרשמים לצאת לסיורים בשבת הראשונה היה עצום", טוענים המארגנים. הסיורים נועדו למנוע לא רק את מעשי הוונדליזם כי אם גם את ההתפרעויות ברחוב של בני נוער.

בהודעת המשטרה נמסר כי חקירה מאומצת של חוקרי מחלק הנוער בתחנת זבולון הובילה למעצר שני קטינים תושבי האזור אשר קשרו עצמם, לטענת המשטרה, לאירוע ואף קשרו עוד שני קטינים נוספים לביצוע המעשה. בסך הכל נעצרו כאמור ארבעה קטינים, תושבי קרית שמואל וקרית ים, וכולם הודו במעשים המיוחסים להם. בתחנת זבולון אמרו כי החשודים סיפרו לחוקריהם כי הם ראו במעשה הוונדליזם שביצעו מעשה קונדס.

מפקד תחנת זבולון, נצ"מ אילן סרדל, מסר כי למרות מדיניות התחנה לא להגיש כתבי אישום נגד קטינים כשמדובר בעבירה ראשונה, הפעם הוא החליט להעביר את התיקים להכנת כתבי אישום, "ראינו בחומרה רבה את המעשים האלה, ולמרות שזו עבירה ראשונה, נגיש כתבי אישום. אי אפשר לעבור לסדר היום על מקרה כה קשה, והשופט יחליט מה ייעשה עם הצעירים האלה", אמר סרדל.