בג"ץ יבטל את ההחלטה? העתירה ההזויה של אל ג'זירה נגד סגירתה

הערוץ הקטארי "אל ג'זירה", שהוחלט על סגירתו הבוקר, עתר לבג"ץ נגד ההחלטה בטענה כי סגירת הערוץ "מהווה פתח לקונספירציה ומידע כוזב". במקביל, האגודה לזכויות האזרח הגישה לבג"ץ בקשה למתן צו נגד סגירת אל ג'זירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 16:17 כז בניסן התשפד

בג"ץ יבטל את ההחלטה? העתירה ההזויה של אל ג'זירה נגד סגירתה
משרדי אל ג'זירה, צילום: Robson90,Shutterstock

אין גבול לאירוניה: במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (א') הצביעו כל השרים פה אחד על סגירת הערוץ הקטארי אל ג'זירה בישראל. כעת, דווח כי הערוץ עתר לבג"ץ נגד ההחלטה בטענה כי סגירת הערוץ "מהווה פתח לקונספירציה ומידע כוזב". כך על פי העיתונאי אבישי גריצייג.

בג"ץ

בג"ץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האגודה לזכויות האזרח הגישה לבג"ץ בקשה למתן צו נגד סגירת אל ג'זירה וכתבה ברשת החברתית X כי "איך שלא תסובבו את זה, סגירת ערוץ תקשורת היא פגיעה בחופש העיתונות ובאחד מיסודות הדמוקרטיה. הממשלה מעולם לא חדלה מההפיכה המשטרית אלא מקדמת אותה בחסות הלחימה".

שרי המחנה הממלכתי בלטו בהיעדרם

יחד עם החלטת הממשלה, בלטו בהיעדרם מהישיבה וההצבעה שרי המחנה הממלכתי שלא הצביעו על סגירת הערוץ. בהודעה שפרסמה המפלגה לאחר מכן הסבירו מדוע לא הצביעו ותקפו את החלטת הממשלה להעלות את הנושא בתזמון הנוכחי.

שרי המחנה הממלכתי תומכים בסגירת ערוץ אל ג'זירה ואף הודיעו כי יצביעו בעד סגירתו בישיבת הקבינט האחרונה. לבקשת גורמי מערכת הביטחון, וראש המוסד בפרט, וכדי לא לפגוע במאמצי המו"מ, הוחלט באותה ישיבה לדחות את ההצבעה בכמה ימים" נכתב.