"להיערך להמשך השבתת הלימודים עד הקיץ"

ועדת החינוך של הכנסת דנה בהמשך השבתת הלימודים בשל הקורונה. יו"ר הוועדה הורוביץ: "מערכת החינוך חייבת להיערך להמשך השבתת הלימודים" מנכ"ל משרד החינוך: "בחינות הבגרות יתקיימו בקבוצות קטנות. צה"ל הסכים לדחות את גיוס יולי לטובת הניגשים לבגרויות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/03/20 15:52 ה בניסן התשפ

"להיערך להמשך השבתת הלימודים עד הקיץ"
ישיבת ועדת החינוך, היום, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הוועדה המיוחדת לחינוך של הכנסת, בראשות ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה-מרצ) דנה היום (ב') בנושא הלימוד מרחוק בזמן השבתת הלימודים בשל הקורונה, ובהיערכות לקראת המשך שנת הלימודים ונושא הבגרויות.

יו"ר הוועדה ח"כ ניצן הורוביץ אמר בדיון: "בסבירות גבוהה, מערכת החינוך תהיה מושבתת גם אחרי פסח, וככל הנראה הרבה מעבר לכך, כנראה עד הקיץ. הלמידה מרחוק תלווה אותנו עוד תקופה ארוכה. אלא שההסכם עם המורים מסתיים בפסח, ובינתיים לא הוחלט על חידוש הלימוד מרחוק אחרי פסח כי אין הסכם עם המורים. המורים שמלמדים מרחוק צריכים לקבל שכר, אין פה שאלה בכלל. אנחנו קוראים לאוצר להאיץ את חתימת ההסכם עם המורים, ולא לחכות עד אחרי פסח".

לדברי הורוביץ, "מערכת החינוך חייבת להיערך להשבתת לימודים ארוכה. זה אומר שיפור משמעותי במערכת הלימוד המקוון, יצירת תכנית לימודים מסודרת וברורה, הרחבת השיעורים המשודרים, מתן מענה אמיתי לתלמידים בחינוך החרדי והערבי בהם יש פער טכנולוגי והנגשת השיעורים לתלמידים עם צרכים מיוחדים". 

 אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: shutterstock

הורוביץ הדגיש כי ועדת החינוך תפקח על יישום וביצוע הנקודות שעלו בדיון. ביניהן: "הכנסת מערכת ה"זום" החינמית לכולם כך שהשידור לא יתנתק לאחר 40 דקות. צילום שיעורים מבית המורים. הנגשת המערכת לעיוורים וחירשים שחסרה עדיין בלימוד מרחוק. הקמת אולפנים נוספים להקלטת שיעורים גם בצפון ובדרום הארץ וכן החרגות מהוראות הסגר לתמידי החינוך המיוחד לצורך יציאה מהבית וטיפולים, והתאמת תכני הלימוד מרחוק עבורם".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר בדיון: "איש לא יכול לשער מתי חוזרים ללימודים. אני מעריך שניתן יהיה לקיים יחידות במבחני הבגרות בקבוצות קטנות של 10 תלמידים. סיכמנו עם צה"ל על דחיית הגיוס מיולי לאוגוסט כדי לאפשר לתלמידים לגשת לבגרויות”.