בנט מזהיר את גנץ: "אל תיתן יד לממשלת מיעוט"

על רקע הדיווחים המתרבים כי פניה של כחול לבן להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, קורא שר הביטחון להתרחק מהאופציה הזו וטוען: "צו השעה - ממשלת אחדות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/11/19 08:21 יט בחשון התשפ

בנט מזהיר את גנץ: "אל תיתן יד לממשלת מיעוט"
נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

ביום רביעי בלילה יפקע המנדט שניתן לבני גנץ להרכיב ממשלה, ובמערכת הפוליטית הולכות ומתגברות הטענות כי כחול לבן חותרת להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. שר הביטחון נפתלי בנט קורא הבוקר (א') ליו"ר כחול לבן שלא להקים ממשלה כזו. לדבריו, אם הממשלה היתה תלויה ברשימה המשותפת, הפעולה בעזה בשבוע שעבר לא היתה אפשרית.

בנט כתב כי "אם ממשלת ישראל היתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. מבחינת אותם ח״כים פעולת צה״ל היתה ״רצח״, כלשונם". עוד קרא שר הביטחון ליו"ר כחול לבן להצטרף לממשלת אחדות: "אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד. צו השעה: ממשלת אחדות".

בליכוד הקימו חמ"ל מיוחד במטרה למנוע את האפשרות של הקמת ממשלת מיעוט, ומפעילים לחץ כבד על גבי אשכנזי ובוגי יעלון לפרוש יחד עם גנץ מהאיחוד עם לפיד ולהצטרף לממשלת אחדות. בסרטון שפרסם אמש קרא ראש הממשלה נתניהו לאשכנזי וליעלון: "יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה. דברו איתו, התעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה ביחד".