איך הגיעה "התקווה" לתכנית הריאליטי באורוגוואי | צפו

תמיכה מסקרנת מעבר לים. בתחרות השירה "Got Talent" באורגוואי בחרה מתמודדת לשיר באודישן את ההמנון הלאומי של ישראל: "שיר על תקווה". אז מה חשבו השופטים על הביצוע?

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/21 11:40 כב בסיון התשפא

איך הגיעה "התקווה" לתכנית הריאליטי באורוגוואי | צפו
ריאליטי, צילום: צילום מסך, יוטיוב

בימים בהם ישראל נאבקת על שמה הטוב ברחבי העולם אחרי מבצע 'שומר החומות', יש מי שמפגין אהבה למדינת ישראל. למרות ההסתה נגד ישראל ברשתות החברתיות, והחלטת בית הדין הבין לאומי בהאג לחקור את ישראל על ההתנהלות מול עזה, נערה אחת מאורוגוואי הביעה את אהבתה לישראל מול מדינה שלימה.

בתוכנית הריאליטי Got Talent באורוגוואי עלתה אתמול (ג') לאודישן לוסיה אבלאר ולהפתעת הקהל בחרה לשיר את ההמנון הלאומי של ישראל, "התקווה". אבלאר שרה את ההמנון בעברית ולאחר שסיימה לשיר תרגמה לטובת השופטים את משמעותם של המילים בהמנון. "הוא מדבר על תקווה" אמרה ואף סיפרה מה ההיסטוריה של השיר שנכתב ב-1876.

אחד השופטים הכיר את התרגום של השיר ואמר: "כל עוד יש נפש, היא משלימה אותנו, להיות עם חופשי בארצנו. זה נוגע לכל אחד מאיתנו". השופטים שהתרגשו מהביצוע והעבירו את אבלאר לשלב הבא כשכל ארבעת השופטים הצביעו לטובת המתמודדת שתמכה בישראל.

זוהי הפעם השנייה שההמנון הלאומי עולה לכותרות בשבוע האחרון. כזכור, בשבוע שעבר הוציאו עומר אדם ונועה קילר שיר בשם התקווה שמתבסס על ההמנון הלאומי שכתב צבי אימבר. השיר משלב את מילות ההמנון - "התקווה" והוא חלק משיתוף פעולה ראשון של שני הזמרים המפורסמים. 

הביצוע של אדם וקילר זכה ללא מעט ביקורות על שימוש בהמנון, אבל היוצרים לא התרגשו ומסרו כי: "חייבים להזכיר לכולנו דווקא עכשיו ברגע שנגמר המבצע שאסור לאבד תקווה. אז לקחנו את ההמנון האדיר שלנו, זה שממלא לנו את הלב והנשמה בגאווה בכל פעם שאנחנו שרים אותו, הוספנו לו מילים נוספות של תקווה בעברית ובאנגלית".