נחשף: התיאור האמנותי הראשון של מנורת המקדש

מטבע נדיר מימי החשמונאים ובו ציור של מנורת המקדש נחשף היום לציבור לראשונה ויוצג בגן הארכיאולוגי בירושלים, לצד ממצאים נוספים. בין הממצאים: מערות קבורה וכתובות עתיקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 17:39 יט באדר התשפג

נחשף: התיאור האמנותי הראשון של מנורת המקדש
מנורת המקדש, ממצא נדיר, צילום: shutterstock

ממצא נדיר יוצג לראשונה בירושלים: מרכז דוידסון שבגן הארכיאולוגי בירושלים פתח היום (א') את שעריו למבקרים, לאחר שלוש שנים בהן היה סגור עקב עבודות. המרכז המחודש ממוקם בעיר העתיקה בירושלים, למרגלות הר הבית, והוא מציג שילוב ייחודי של ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים, ביניהם מטבע נדיר מימי החשמונאים, שנחשף בפעם ראשונה לציבור.

מטבע מימי החשמונאים מוצג לראשונה

מטבע מימי החשמונאים מוצג לראשונה צילום: שי הלוי רשות העתיקות

"התיאור האומנותי הקדום ביותר של המנורה"

כאמור, אחד המוצגים המרשימים במקום הוא מטבע נדיר וייחודי, אשר טבע המלך החשמונאי האחרון, מתתיהו אנטיגונוס השני, ושעליו תיאור של מנורת בית המקדש. דוקטור יובל ברוך, ראש מנהל הארכיאולוגיה ברשות העתיקות, הסביר כי "זהו, למעשה התיאור האומנותי הקדום ביותר של המנורה, והוא קדם ב-107 שנים לחורבן בית המקדש השני".

ממצאים ארכיאולוגים נוספים - מערות קבורה וכתובות עתיקות

ממצא ארכיאולוגי נוסף המוצג לראשונה מאז שנחפר בשנות ה-50, הוא קטע טיח ממערת קבורה מימי בית שני המוכרת בשם 'קבר יאסון', שעליו חמש חריתות של מנורות.עוד מציג המרכז כתובות עתיקות הנושאות את הגרסאות הקדומות לשם ירושלים. בנוסף, גלריה שלמה מוקדשת לסיפור הולדתה של המנורה.

מרכז המבקרים נפתח לאחר שלוש שנים

מרכז המבקרים נפתח לאחר שלוש שנים צילום: שי הלוי רשות העתיקות