חבר כנסת: כך תגיע לצעירים שלא מתעניינים בפוליטיקה

הבחירות שבפתח מעלות את מד הלחץ בכל המפלגות והמרוץ לגיוס קולות נמצא בעיצומו. קיבצנו מספר עצות שלדעתנו עשויות לעזור לח"כים להגיע לליבם של אלה שפוליטיקה היא לא בדיוק כוס התה שלהם

חדשות כיפה מיכל קוניה, חדשות כיפה 17/01/19 14:53 יא בשבט התשעט

חבר כנסת: כך תגיע לצעירים שלא מתעניינים בפוליטיקה
סופרים קולות , צילום: David Cohen/Flash90

בין אלה שייגשו בבחירות הקרובות לקלפי הקרוב לביתם וישלשלו פתק לתוך התיבה נמצאים רבים וטובים שפוליטיקה, במילים עדינות, פשוט לא מעניינת אותם. הצעירים מבניהם עשויים דווקא להיות מאוד מעורבים חברתית, אך כשזה מגיע להבדלים הקטנים ולתככים השונים בין המפלגות הם מאבדים עניין. הנה כמה עצות לחברי הכנסת לאיך בכל זאת תוכלו למשוך את תשומת ליבם.

רשתות חברתיות- אם אתם לא שם עדיין סימן שוויתרתם על הצעירים מראש. הם חיים ופעילים שם לא פחות, ולפעמים אפילו הרבה יותר, ממה שהם חיים ופעילים בעולם האמיתי. כדי להגיע אליהם כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח פרופיל ברשתות הגדולות- פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם ולהתחיל לרוץ. אם הבחירות לא השאירו לכם זמן לנשום, ובטח שלא להתעסק עם רשתות חברתיות, השקיעו לפחות בפייסבוק. הרשת החברתית הראשונה היא אופציה קלה וידידותית יחסית למשתמש שתאפשר לכם  להעלות פוסטים קצרים וקולעים עם משנתכם הסדורה. אם ניחנתם בכתיבה קולחת וקולעת רתמו זאת לטוויטר ואם אתם מצטלמים טוב השקיעו באינסטגרם. לא בטוחים איך לגשת לעולם הזר והלא מוכר הזה? שכרו יועץ תקשורת שיטפל בנושא. אם גופים משמימים כמו עיריות מצליחים ליצור באזז סביב עצמם ברשתות, אין סיבה שלא תצליחו גם.

סרטונים מצולמים- ווידאו קצר יכול להעביר מסר בצורה מדהימה, כל עוד תקפידו על כמה כללים חשובים: דאגו שהוא יהיה קצר- לא יותר מ-2-3 דקות. מסרים ארוכים ומסורבלים יגרמו לקהל לאבד עניין מהר מאוד. הכניסו הומור, וכמה שיותר. לסרטון שלכם יהיה סיכוי הרבה יותר גבוה להפוך לוויראלי אם הוא יגרום לאנשים לצחוק. גם סרטונים מרגשים יכולים לעבוד, בתנאי שהם יהיו כנים. אנשים מרגישים כשמחרטטים אותם, ולכן הקפידו להישאר נאמנים לעצמכם ולערכים שלכם.

 

 

ערך מוסף- בהתחשב בכך שלכל מפלגה יש מצע מסודר משלה המילים "ערך מוסף" עלולות להיראות מיותרות, אבל חשוב שמשהו במפלגה בה אתם חברים ידבר לצעירים. ולא, זה לא חייב להיות קשור דווקא ליוקר המחייה. גם נושאים כמו שוויון הזדמנויות, פיתוח של הפריפריה ולפעמים אפילו דאגה לאיכות הסביבה יגרמו להם להתעניין בכם ובמפלגה שלכם יותר ממה שהמתווה הביטחוני-מדיני שלכם יעשה. קחו למשל את ח"כ שולי מועלם והפעילות שלה למען איסור צריכת הזנות בארץ- אין ספק שהמהלך החיובי והמבורך הזה הקנה לה פרסום ואהדה רבים בציבור על אף שהוא לא קשור לנושאים בהם מתעסקת מפלגתה לשעבר - הבית היהודי, בדרך כלל.

אל תעשו- חוגי בית, פאנלים באוניברסיטאות ואפילו מסיבות עיתונאים הם כלים לא רעים אבל ספק אם יעזרו לכם להגיע לצעירים. הם לא מתעניינים באלה וספק אם יטרחו לבוא. כן, גם אם האירוע יתקיים מתחת לאף שלהם. דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא מינון. אל תגזימו, בשום דבר שאתם עושים. יותר מידי פעילות ברשתות החברתיות עשויה לשדר נואשות ופתיחות יותר יכולה להפוך מהר מאוד לטרחנות דודתית. אם בחרתם בטקטיקה של תקיפת מפלגות או ח"כים אחרים עשו זאת בעדינות וענייניות, רצוי תוך כדי קריצה. אף אחד לא אוהב לראות נבחר הציבור שלו תוקף אחרים בשפה מלוכלכת או ללא הצדקה.