שאל את הרב

הלכות טיסה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/09/08 22:48 ו באלול התשסח

שאלה

כבוד הרב שלום.

יש לי מס' שאלות שאשמח אם תענה עליהן -

1. בשבוע הבא בעזרת השם אני טסה, טיסה של 15 שעות. הטיסה היא מ23:00 בלילה עד 7:30 בבוקר.

אני מניחה שאני אישן במהלך הטיסה. האם אני צריכה להגיד ק"ש שעל המיטה? ואם לאחר שאמרתי אזי דיילת או מי שיושב ליידי ישאל אותי שאלה - איך אוכל לענות לו?(הרי לא מדברים אחרי המפיל)

2. כאשר אני מתעוררת במטוס, באיזה שעה להגיד ברכות השחר? מצאתי שצריך להגיד רק כאשר רואים אור בחוץ. אם אני אתעורר בשעה שעוד אין אור, אני יכולה לשתות ולאכול עד שיהיה אור ואוכל להגיד ברכות השחר או שצריך לחכות?

3. בדבר תפילה בישיבה, אני מניחה שלא יהיה לי נוח להתפלל בעמידה גם לא שמונה עשרה כיוון שהעיניים של האנשים יהיו נעוצות בי ולא אתרכז בכוונת התפילה אלא רק באנשים שמסתכלים עליי לצערי. מצאתי שאפשר לשבת בתפילה במטוס. אך.. מה אעשה בדבר שלוש הפסיעות שלאחר התפילה? יש היתר לא לעשות אותן או לקום בכל זאת.? בנוסף, מצאתי שאם נוסע לארץ ישראל יתפלל בישיבה כשפניו לכיוון החרטום של המטוס ואם טס מהארץ יפנה לצד האחורי של המטוס. בישיבה - איך זה ייתכן? הרי הכיסא פונה אל החרטום של המטוס? מה לעשות?

תודה רבה על התשובות

וסליחה על האריכות

מי יתן ונזכה כולנו לגאולה במהרה..

תשובה


שלום וברכה
א. הטוב ביותר הוא לומר קריאת שמע על המיטה אך ללא ברכה, כדי שאכן לא יהיה הפסק.
ב. יש לומר ברכות השחר בשעה שקמים, ללא קשר לשאלה האם יש אור בחוץ או לא.
ג. לאור המשנה העוסקת ב"היה רוכב על החמור" – מי שאינו יכול להתפלל בעמידה מתפלל בישיבה. ברור שאין כלל צורך בשלוש הפסיעות לאחור, שהרי את לא עומדת ולא יכולה לפסוע.
ד. אם אי אפשר לכוון פיזית לכיוון ארץ ישראל – יכוון אדם את ליבו כלפי ארץ ישראל על אף שהוא יושב הפוך.

כל טוב וטיסה מוצלחת

כתבות נוספות