סגור

שעטנז

ב"ה

לכיפה

שלום כבוד הרב צבי יניר

2 שאלות בבקשה

ספר החינוך מצוה תקנא - שלא ללבוש שעטנז (מ)

ובירושלמי אמרו דכרים וכסתות אף על פי שהן קשים במלאים אסור לישב עליהן מדרבנן לפי שהן נכפלין על היושב בהן (הוא "שוקע" בהם), אבל ברכין (בריקן) דליכא (שאין) חשש העלאה (שיעלו עליו??) מותר לישב בהן מכיון שהן קשין. וטעם הענין מפני שהכתוב אסר שעטנז בלשון לבישה, כלומר דרך מלבוש הוא שאסור ולא בענין אחר.

העלאה - שיעלו עליו ?

רבינו בחיי

לא תלבש שעטנז צמר ופשתים יחדו. ארוגים או תפורים זה בזה זהו "יחדו", אבל מותר הוא ללבוש בגד של צמר על בגד של פשתים שאין זה "יחדו", ועורות של צמר (??) מותר לתופרן בחוטי פשתן לפי שאינן "בגד"..., וסוד המצוה הזאת כבר כתבתיו בסדר קדושים (שם).

ועורות של צמר- מה זה ?

תודה ממשה

תוכן התשובה:

דרך העלאה הוא לשון הכתוב- "ובגד כלאיים שעטנז לא יעלה עליך"- חז"ל הבינו שזה דרך לבישה. כל מה שנראה כדרך לבישה נקרא העלאה בכלאיים.

עורות של צמר- אני מנחש שהכוונה שלקחו עור של כבשה שחתיכת צמר מחוברת אליו (ולא עיבדו את הצמר בפני עצמו כמו שעושים תמיד שמפרידים בדרך כלל את העור מהצמר). במקרה כזה מותר לתפור את החתיכה הזו בחוטי פשתן

התשובה התקבלה מהרב צבי יניר, מנהל מדור גיור בנתיב המרכז הלאומי לזהות וגיור
טז בתשרי התשפ
,
15 באוקטובר, 2019
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ראש הממשלה נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

נתניהו: "אין עניין בהסלמה. מי שיפגע בנו - נפגע בו"

קרא עוד