השקת יונדאי סנטה-פה המחודשת ופאליסייד החדשה

כלמוביל, יבואנית יונדאי ממשיכה להרחיב את היצע דגמי הפנאי שלה ומציגה מתיחת פנים לסנטה-פה ומשיקה הפאליסייד הגדול ממנו

חדשות כיפה מוטי שטרן 23/12/20 13:50 ח בטבת התשפא

השקת יונדאי סנטה-פה המחודשת ופאליסייד החדשה
יונדאי סנטה-פה המחודש ופלאסייד החדש, צילום: מוטי שטרן

עד עכשיו, היה הסנטה-פה הרכב היקר והגדול של יונדאי. הוא הגיע לארץ בסוף 2018 והמשיך את ההצלחה היחסית של הדור הקודם כשהוא מציע שיפור בעיצוב, באיכות ובעיקר באבזור הבטיחות.
עתה, שנתיים לאחר תחילת שיווק הדור הרביעי של הסנטה-פה - מוצגת מתיחת הפנים המקיפה שהוא עבר וכוללת מלבד שינויים קוסמטיים ,גם יחידת הנעה חזקה ומשופרת, שיפור באבזור הבטיחות והנוחות שנותנים לו את ציון הבטיחות 8 (המרבי) של משרד התחבורה.

יונדאי סנטה-פה המחודש מלוטש ועם מנוע דיזל בלבד

יונדאי סנטה-פה המחודש מלוטש ועם מנוע דיזל בלבדצילום: יצרן/מוטי שטרן

הסנטה-פה המחודש ישווק מעתה רק עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 200 כ"ס ו-45.1 קג"מ ותיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמד "רטובה" (תוספת של 3 כ"ס, 0.6 קג"מ ו-2 הילוכים) עם הנעה קדמית או כפולה:

  • Supreme , הנעה קדמית - 269,900 ש"ח
  • Elite, הנעה כפולה - 299,900 ש"ח

הסנטה-פה יוצע עם מגוון רחב של מערכות בטיחות, אשר מלבד הסטנדרטיות כוללת: תזכורת למניעת שכחת ילדים ברכב לפני נעילתו ואחר כך באמצעות הפעלת הצופר והאורות הרכב, נעילת דלתות הצד כאשר מערכת ה"שטח המת" מזהה שהוא אינו פנוי, כאשר בדגם ה- Elite מוצגת תמונת ה"שטח המת" על לוח המחוונים בזמן איתות.
אבזור הנוחות נותר עשיר וכולל גג פנוראמי נפתח, מולטימדיה בגודל 8 אינץ', כיוונון חשמלי למושבים האחוריים ומערכת מצבי נהיגה עם מצבי כביש ובדגם ה-
Elite גם מצבי שטח שונים.
עיצוב הפנים מראה שהסנטה-פה עושה את ההתקדמות לכיוון שוק הפרמיום, מגמה אותו התחילה
הסונטה החדשה.  כמו בסונטה, גם כאן הוחלפה ידית ההילוכים בכפתורי מצבי נהיגה.
בעיצוב החיצוני בולט שינוי החזית הכולל גריל אנכי גדול עם שפע כרום ובקצותיו, מעליו ומתחתיו פנסי
LED בעיצוב מיוחד.

יונדאי פאלסייד, ספינת הדגל של היצרן עם אפשרות ל-8 מקומות

יונדאי פאלסייד, ספינת הדגל של היצרן עם אפשרות ל-8 מקומותצילום: מוטי שטרן

הרכב השני שהושק, היה הפלאסייד (Palisade), ספינת הדגל של יונדאי (גם הממדים שלו מזכירים ספינה) אשר באמצעותו מתקדם היצרן לקטגוריית מחירים ומיצוב גבוהים יותר.
הפאליסייד הענק מגיע בתצורת 7 או 8 מושבים ומתחרה
בסובארו אבולטיס, שברולט טראוורס ופורד אקספלורר וכמוהם מציג מידות של אורך כ-5 מטר, בסיס גלגלים כמעט 3 מטר ורוחב של שנושק ל-2 מטר בזכותם מצוייד הרכב ב- 7 או 8 מושבים אמיתיים בנוסף לנפח תא מטען יותר מסמלי.
עם מידות
XXXL, עיצוב רבוע ושפע כרום, נראה הפלאסייד מרשים במיוחד בצבע השחור.
תא הנוסעים מרשים עם מושבים בעור אפור בהיר, שני גגות חשמליים ("רק" אחד בדגם הבסיס) ורשימת האבזור ארוכה וכוללת מעבר למקובל: סגירה חשמלית לתא המטען עם אפשרות כיוונון פתיחה/סגירה, קיפול חשמלי לשתי שורות המושבים האחוריים, מנגנון חשמלי המקדם ומטה את מושבי השורה השניה לטובת כניסה נוחה לשורה השלישית, פתחי מיזוג בתקרה לכל נוסע  ומצבי נהיגה זהים לסנטה-פה המחודש.
אבזור הבטיחות גם הוא זהה לסנטה-פה ומזכה גם את הפלאסייד בציון 8 (המרבי) של משרד התחבורה.
יחידת ההנעה גם היא
XXXL וכוללת מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.8 ליטר המפיק 291 כ"ס ו- 36.2 קג"מ ותיבת 8 הילוכים פלנטארית ואפשרות לבחירה בין הנעה קדמית לכפולה.
הפלאסייד ישווק עם 2 רמות גימור:

  • Premium, 8 מושבים והנעה קדמית - 319,900 ש"ח
  • Luxury, 8 מושבים והנעה כפולה - 334,900 ש"ח
  • Limited, 7 מושבים והנעה כפולה - 349,900 ש"ח

זו היתה גם הזדמנות לסיכום שנת 2020 המפתיעה והמאתגרת שהחלה בצד הקטן בסקאלה, עם מתיחת הפנים לספייס-סטאר ולאטראז' ועם ה-i10  החדשה. אחרי הסגר הראשון הושקו רכבי הפנאי הקטנים ה-ווניו והקונה ההיברידית (ובאותה הזדמנות הצהירו על הכוונה לייבא את הסונטה והפלאסייד), הסונטה שהושקה רגע לפני הסגר השני ושני רכבי הפנאי הגדולים והבכירים שהושקו אחרי הסגר השני...