מבחן דרכים – סובארו אבולטיס

יש לו 8 מקומות, 8 הילוכים והוא מקבל ציון 8 מירבי בדירוג הבטיחות - מבחן דרכים ברוח ימי חנוכה לרכב הפנאי הגדול של סובארו

חדשות כיפה מוטי שטרן 01/12/20 14:14 טו בכסלו התשפא

מבחן דרכים – סובארו אבולטיס
סובארו אבולטיס, צילום: יחצ סובארו

האבולטיס של סובארו שהושק לאחרונה מציע שילוב ייחודי של רכב פנאי עם הנעה כפולה ושמונה מקומות (קיימת גם גרסת 7 מקומות). הוא  מיועד לשוק האמריקאי וכיאה לרכב אמריקאי מוצע במידות XXXL גדולות, רשימת אבזור ארוכה ומנוע גדול. כיאה לרכב פנאי של סובארו הוא מצויד גם בהנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים ומאפשר להוביל 8 נוסעים גם מחוץ לכביש הסלול.

האבולטיס משווק בשתי גרסאות:

  • LIMITED - 8 מקומות (299,000 ש"ח)
  • LUXURY - 7 מקומות (329,900 ש"ח)

שתי הגרסאות מצוידות במנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטר

עיצוב רבוע ומאופק מצליח להסתיר מידות נדיבות

עיצוב רבוע ומאופק מצליח להסתיר מידות נדיבותצילום: יחצ סובארו

עיצוב האבולטיס רבוע ומאופק. עם מידות נדיבות, חישוקי 20 אינץ', מכסה מנוע גבוה, רבוע ורחב, קשתות גלגלים עם סיומת פלסטיק שחור ופסי נשיאת מטען בולטים - הוא משדר שימושיות ושטח. למרות שהוא מיועד לשוק האמריקאי חובב הכרום, תמצאו כרום בעיקר סביב הגריל הקדמי, חלונות הצד ובתחתית המרכב. האבולטיס נראה כמו גרסה מוגדלת של הפורסטר.

8 מושבים ב-3 שורות, השורה שלישית מתאימה בעיקר לילדים

8 מושבים ב-3 שורות, השורה שלישית מתאימה בעיקר לילדיםצילום: יחצ סובארו

תא הנוסעים המרווח והמאובזר מהווה ניגוד לעיצוב החיצוני המאופק, בגרסת ה- LIMITED עם  8 המקומות הנבחנת, תמצאו מושבי עור בהירים ודיפון חלקי בעור תואם, גג פנוראמי עצום ועיטורי כרום סביב כמעט כל פריט ברכב אשר ביחד עם מידות נדיבות יוצרים אווירה יוקרתית ומהודרת. באולם התצוגה הצצתי גם בגרסת ה- LUXURY עם 7 מקומות שריפוד המושבים בה הוא בצבע חום והיא נראית מרשימה אף יותר.
בסיס גלגלים באורך 289 ס"מ, אורך כולל של כמעט 5 מטרים, 193 ס"מ רוחב וממד גובה של 181.9 ס"מ יוצרים תא נוסעים מרווח. מידות המושבים הקדמיים נדיבות. שורת המושבים השנייה תאכלס ללא בעיות גם 3 מבוגרים בגרסת ה-
LIMITED ובגרסת ה- LUXURY המצוידת בשני מושבים נפרדים כמעט זהים למושבים הקדמיים (מושבי "קפטן") - 2 מבוגרים יישבו בה בנוחות של מחלקה ראשונה ("קפטן", כבר אמרנו...). השורה שלישית מיועדת לשלושה נוסעים, אך רצוי שאלה יהיו ילדים או מקסימום נערים... תא המטען מציע נפח של 498 ליטר כשכל המושבים בשימוש וניתן להגדילו עד 2,435 ליטר בקיפול שורות המושבים השנייה והשלישית.

אבזור עשיר כבר ב- LIMITED הבסיסית, היעדר קיפול חשמלי למרות בולט בחסרונו

אבזור עשיר כבר ב- LIMITED הבסיסית, היעדר קיפול חשמלי למרות בולט בחסרונוצילום: יחצ סובארו

רשימת האבזור נדיבה כבר בגרסת ה- LIMITED ה"בסיסית" ובנוסף לגג הפנוראמי כוללת: ווילונות צד אינטגראליים בחלונות הצד האחוריים, דלת תא מטען חשמלית, כניסה והנאה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים (2 קדמיים ואחד אחורי עם שליטה עצמאית כולל פתחי מיזוג בשורת המושבים השנייה והשלישית), מושב נהג עם כוננון חשמלי וזיכרונות ואפשרות לחימום המושבים הקדמיים ובשורה השלישית. בגרסת ה- LUXURY מתווספים תאורת אווירה, מצלמה במראה האחורית, קירור למושבים הקדמיים וקיפול מראות חשמלי.

אבזור הבטיחות כולל בשתי הגרסאות: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת רכב בשטח "מת" במראות הצד, מעבר אוטומטי בין אורות דרך לאורות גבוהים ומצלמת רוורס, בגרסת ה- LUXURY מתווספת מצלמה קדמית לסיוע בתמרון במקומות צפופים.

יצאתי לדרך מאולם התצוגה של סובארו בתל אביב היישר לרחובות הצפופים. מכסה המנוע העצום מקשה להבין היכן הוא מסתיים, אך לאחר מספר דקות, בנתיבי איילון הצלחתי ליהנות ממנוע הטורבו בנזין המפיק 260 כ"ס. תיבות הילוכים רציפות אינן הבחירה המועדפת עליי, במיוחד בעליות או בהאצות. האבולטיס מצויד בתיבה רציפה עם 8 יחסי העברה המנסה להתנהג כמו תיבה פלנטארית. האמת, די הצליח להם בסובארו. בזכות שפע כוח, 38.3 קג"מ מומנט נדיבים - התיבה מצליחה לשמור את המנוע בסל"ד נמוך התגובות שלה מהירות וחלקות.
האבולטיס מיועד לשוק האמריקאי חובב המתלים הרכים התורמים לנוחות נסיעה טובה כמעט בכל מצב ורק מכשולים ובורות בולטים יצליחו להפר את נוחות הנסיעה הטובה.
כיאה לרכב המצויד בהנעה כפולה - בחנתי את האבולטיס גם מחוץ לכביש. מרווח הגחון הנדיב של 22 ס"מ וההנעה הכפולה העניקו לי בטחון בנסיעה בתוואי דרך בוצי הכולל בורות, והאבולטיס צלח את הדרך בקלות .צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 8 ק"מ לליטר. חווי על סטייה מנתיב הנסיעה או קרבה יתרה לרכב מלפנים מתבצעת בצורה בולטת באמצעות נורות בצבעי רמזור המוקרנות על השמשה הקדמית (מישהו אמר, מתווה רמזור?).

אבולטיס מציע שילוב כמעט ייחודי של 8 מושבים, הנעה כפולה ומצטיין באבזור בטיחות עשיר

אבולטיס מציע שילוב כמעט ייחודי של 8 מושבים, הנעה כפולה ומצטיין באבזור בטיחות עשירצילום: יחצ סובארו

עם האבולטיס, מציעה סובארו שילוב כמעט ייחודי של רכב פנאי ושמונה מקומות. בנוסף לכך, הוא מעניק רשימת אבזור נדיבה, ומערך בטיחות מלא (8 מתוך 8 בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה). לחובתו עומדים צריכת דלק לא מרשימה, הנדסת אנוש הדורשת הסתגלות קלה ומראה שמאלית בתקן אמריקאי שקשה להסתגל אליה.
לדעתי, הגרסה המומלצת היא ה-
LIMITED עם 8 מקומות (רק חבל שקיפול מראות חשמלי נעדר מרשימת האבזור שלה).
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן