מבחן דרכים – השקת יונדאי סונטה

רגע לפני הסגר משיקה כלמוביל יבואנית יונדאי את הסונטה ההיברידית החדשה המציגה שיפור ניכר בכל תחום ואפשר להגדירה ככמעט פרימיום

חדשות כיפה מוטי שטרן 16/09/20 10:32 כז באלול התשפ

מבחן דרכים – השקת יונדאי סונטה
יונדאי סונטה, צילום: מוטי שטרן

רגע אחרי היציאה מהסגר הראשון, בהשקת הווניו והקונה ההיברידית בהצגת התוכניות העתידיות לשנת 2020 הצהירה כלמוביל על כוונתה לחזור ולייבא את הסונטה ההיברידית, עכשיו ההצהרה מתגשמת.

במבחן הדרכים של הדור הקודם של הסונטה, היא התבלטה בממדים הנדיבים בתא הנוסעים, באבזור הבטיחות והנוחות הנדיב וכמובן בצריכת הדלק המרשימה. בדור החדש, מציגה הסונטה שיפור דרמטי בעיצוב ובאיכות ושומרת על יתרונותיה בתחום הממדים, האבזור וצריכת הדלק.

קטגוריית המשפחתיות הגדולות או מכוניות המנהלים היא הנפגעת העיקרית מהנהירה והביקוש לרכבי פנאי, אך למרות זאת זכתה לכמות מסירות נאה. היא שווקה כאן בהצלחה עד לפני כשנה וחצי וירדה מההיצע בשל שינויי נוסחאות הזיהום של משרד התחבורה שהוציאו אותה מקבוצה 2 המזכה בהטבת מס  רכישה ובשווי השימוש לרכב צמוד. בשיתוף פעולה עם היצרן הצליחה כלמוביל להכניס את הסונטה לקבוצה 2 שבתוקף עד סוף שנת 2020 וכבר שריינה כמות גדולה של מכוניות שתשוחררנה מהמכס לפני השינוי בנוסחת הזיהום הנוכחית.

מרכב בסגנון ספורט סדאן עם עיצוב מוקפד וייחודי

מרכב בסגנון ספורט סדאן עם עיצוב מוקפד וייחודיצילום: מוטי שטרן

 

העיצוב החיצוני של הסונטה בתצורת קופםה 4 דלתות עם מכסה מנוע ארוך ועיצוב מוקפד מזכירים רכבי ספורט סדאן של מותגי פרימיום. בחזית גריל כרום רחב ואליפטי ומעליו יחידות תאורת LED עם חתימה העוטפת את קצה מכסה המנוע ומשם מתחברת לפס כרום המתחבר למסגרת חלונות הצד. יחידות התאורה האחוריות מרשימות גם הן ומתחברות בפס תאורה דק שמתחתיו כמיטב האופנה הנוכחית – שם הדגם באותיות נפרדות לאורך דלת תא המטען.

גידול בבסיס הגלגלים ובאורך הכללי תורמים למרווח העצום בתא הנוסעים ובתא המטען שגדל ב-70 ליטר ל-510 ליטר וכולל מעתה גם גלגל חלופי (במקום ערכת ניפוח). מבנה הסדאן ופתח צר מקשים על הגעה לקצהו הפנימי. ריפוד הרכבים באולם התצוגה, אחד בצבע קרם בהיר והשני בחום בהיר יוצרים מראה מרשים בתא הנוסעים. ידית ההילוכים נעלמה לטובת מתגים ומפנה מקום רב בין המושבים.

כמו בעבר, הסונטה תימכר בשתי רמות אבזור:

  • פרימיום – 181,900 ₪

  • לימיטד – 195,900 ₪

יחידת ההנעה של הסונטה ההיברידית כוללת מנוע בנפח 2 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 192 כ"ס ו-37.5 קג"מ מומנט, הייחוד של יחידת הנעה היברידית זו היא העברת הכח לגלגלים באמצעות תיבת 6 הילוכים פלנטארית. צריכת הדלק לפי נתוני היצרן בתקן WLTP המחמיר עומדת על 18.8 ק"מ לליטר בעיר ו- 21.7 ק"מ לליטר מחוץ לעיר.

 אבזור בטיחות עשיר כולל תצוגת מצלמת צד בלוח השעונים

אבזור בטיחות עשיר כולל תצוגת מצלמת צד בלוח השעוניםצילום: מוטי שטרן

 

אבזור הבטיחות בגרסת הפרימיום כולל: 9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית הכוללת תפקוד בכניסה לצומת או כיכר שאינם פנויים, ניטור שטח מת במראות הצד אקטיבי, התרעת עייפות ובקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות נהג, התרעה על פתיחת דלת כאשר השטח אינו פנוי והתרעת שכחת ילדים ברכב. בגרסת הלימיטד מתווספים גם: בלימת חירום ביציאה מחניה, מצלמות 360 מעלות ותצוגה בלוח השעונים של מצלמת ניטור השטח המת לפי כיוון האיתות.

תא נוסעים מהודר ורשימת אבזור נדיבה

תא נוסעים מהודר ורשימת אבזור נדיבהצילום: מוטי שטרן

 

רשימת האבזור נדיבה וארוכה וכוללת בגרסת הפרימיום: מערכת מולטימדיה 8 אינץ' מקורית עם שיקוף הטלפון, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת LED קדמית, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, טעינה אלחוטית לטלפון, מושבי עור עם חימום וכיוונון חשמלי לקדמיים שבהם ותאורת אווירה. גרסת הלימיטד מוסיפה: גג פנוראמי נפתח, לוח מחוונים דיגיטאלי ולמושבים הקדמיים מתווספים גם קירור וזיכרונות.

אפרופו זיכרונות, זו הזדמנות טובה לאחל לקוראים שנה טובה, מתוקה ובעיקר בריאה בה יתקבלו סדר מלכויותינו, זיכרונותינו ושופרותינו ברצון.