מבחן דרכים – רכבי פנאי חדשים

לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולה מצטרפים 3 דגמים חדשים. מרצדס מוסיפה את ה- GLB ואת הדור השני של ה- GLA, שני רכבי הפנאי ה"קטנים" של היצרן. פורד משיקה את הדור השישי של האקספלורר, רכב הפנאי הגדול שלה

חדשות כיפה מוטי שטרן 15/07/20 14:21 כג בתמוז התשפ

מבחן דרכים – רכבי פנאי חדשים
מרצדס GLA ו- GLB ופורד אקספלורר, צילום: היצרן

כלמוביל, יבואנית מרצדס מרחיבה את היצע רכבי הפנאי ומרחיבה אותו "מלמטה" עם הדור השני של ה- GLA וה- GLB החדש לגמרי. שני הדגמים החדשים מצטרפים ל- GLC הוותיק למדי, ל- GLE החדש ול- GLS.

 

מרצדס GLA

כמו בדור הקודם, גם בדור החדש מבוססת ה- GLA על ה- A Class והיא תוצע עם מנוע ה- 1.33 ליטר עם שני הספקים ושלוש רמות אבזור:  Premium ,Exclusive ו- AMG Line

  • 200 – 163 כ"ס, תיבת 7 הילוכים (החל מ-289,000 ₪)

  • 250 – 224 כ"ס , תיבת 8 הילוכים (החל מ- 389,900 ₪)

עיצוב ה- GLA ספורטיבי וצעיר ונוטה יותר לכיוון רכבי שטח עם חלון צד בקורה C, חגורת פלסטיק המקיפה את הסף התחתון, חישוקים גדולים וגריל אנכי בולט ומובחן עם פס כרום החוצה אותו לאורכו שסמל הכוכב משולב בו. עיצוב תא הנוסעים יוקרתי עם חומרים איכותיים וכולל תאורת אווירה מרשימה, צמד מסכים (מולטימדיה ולוח שעונים דיגיטלי) מחוברים ומרשימים.

אבזור הבטיחות כולל בשתי הגרסאות: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שטח מת במראות הצד ושש כריות אוויר בכל הגרסאות. האבזור עשיר גם הוא וכולל: מערכת מולטימדיה MBUX, גג זכוכית פנוראמי, מושב נהג חשמלי, בלם יד חשמלי עם פונקציית AUTO HOLD, בדגמים הבכירים מתווספים גם פתיחה חשמלית לתא המטען (גם באמצעות הרגל) ועוד.

מרצדס GLA

מרצדס GLAצילום: היצרן

 

 

מרצדס GLB

כאן מדובר ברכב חדש לחלוטין המציע לראשונה בקטגוריית רכבי היוקרה רכב פנאי "קטן" עם שבעה מושבים. בזכות פלטפורמה מוארכת ועיצוב רבוע ותכליתי יותר, הצליחו מהנדסי מרצדס לדחוס שורת מושבים שלישית המתאימה בעיקר לילדים. גם כאן אבזור הבטיחות זהה בכל הגרסאות (לא עניין מובן מאליו במרצדס וראוי להערכה) וזהה ל- GLA. ה- GLB תשווק גם היא בשלוש רמות אבזור: Premium ,Exclusive ו- AMG Line. יחידות ההנעה זהות גם הן ל- GLA, אך לגרסה הבכירה יש גם הנעה כפולה. 

  • 200 – 163 כ"ס, תיבת 7 הילוכים (החל מ-349,900 ₪)

  •  4MATIC250  – 224 כ"ס , תיבת 8 הילוכים, הנעה כפולה (החל מ- 435,900 ₪)

מרצדס GLB

מרצדס GLBצילום: היצרן

 

 

פורד אקספלורר

בהשקת היחידים של הפוקוס בשלהי הגל הראשון של הקורונה – הבטיחו נציגי דלק מוטורס שהפוקוס היא הסנונית הראשונה בשורת השקות מחודשות לדגמי פורד. ואכן, בתוך זמן קצר הגיע הדור החדש של האקספלורר. הדור הקודם של האקספלורר הרשים מאוד במבחן הדרכים שנערך במדור זה למרות שהיה כבר בשלהי חייו. עד עכשיו היה האקספלורר רכב אמריקאי קלאסי עם אומוספרי מנוע 6V אימתני, הנעה כפולה וכמובן עם ממדים נדיבים ושפע אבזור.

הדור החדש מנסה גם לקרוץ לשוק האירופאי ועובר למנוע Ecoboost טורבו בנזין בנפח 2.3 ליטר המפיק 300 כ"ס (10 כ"ס יותר מבדור הקודם) ומציע חסכון של 20% בצריכת הדלק. העוצמה האדירה הזו מועברת לכל הגלגלים באמצעות תיבת 10 (כן, עשרה) הילוכים.

בסיס הגלגלים צמח ב-16 ס"מ ומציע מרווח פנים משופר המאפשר ל-6 או 7 נוסעים בהתאם לתצורת השורה השנייה הנבחרת (3 מושבים או 2 כורסאות) ותא מטען אמיתי בנפח 516 ליטר כשכל המושבים בשימוש. בזכות מרווח גחון של 20.5 ס"מ ו-4 מצבי שטח לאקספלורר יכולת שטח לא רעה.

תא הנוסעים המפנק של האקספלורר כולל מולטימדיה 8 אינץ' "צפה" (שמוכרת מהפוקוס ונראית קטנה ברכב גדול כזה), חישוקי 20 אינץ', גג פנוראמי, קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית ועוד. אבזור הבטיחות כולל: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית פקק, בקרה, תיקון ושמירה על הרכב במרכז הנתיב, אורות אדפטיביים, בקרת עייפות נהג ובקרת שטח מת במראות הצד.
האקספלורר החדש ישווק בגרסת אבזור יחידה LIMITED במחיר 354,900 ₪ ולכם לא נותר אלא לבחור את הצבע ואת מספר המושבים.

פורד אקספלורר

פורד אקספלוררצילום: היצרן