מבחן דרכים – השקת יונדאי ווניו (VENUE) וקונה היברידית

לאחר חזרת המשק לכמעט שגרה לאחר הקורונה – ממשיכה כלמוביל בהשקת דגמים חדשים. ווניו בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ומוסיפה גרסה היברידית לקונה

חדשות כיפה מוטי שטרן 19/05/20 12:13 כה באייר התשפ

מבחן דרכים – השקת יונדאי ווניו (VENUE) וקונה היברידית
ווניו (VENUE) וקונה היברידית נחתו בארץ, צילום: מוטי שטרן

את העשור פתחה יונדאי בהשקת ה- I10 הקטנה, עתה לאחר שהמשק חוזר לפעילות – ממשיכה כלמוביל ומשיקה שני רכבים חדשים. ווניו (VENUE) שנכנס לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV) המבוססים על רכבי סופר מיני (קיה סטוניק, סיטרואן C3 AirCross, סקודה קאמיק, ניסאן ג'וק ופג'ו 2008) וגרסה היברידית לקונה המוכרת מהאיוניק המשפחתית והחסכונית ומצטרפת לנישה המצומצמת של רכבי פנאי היברידיים עממיים ( קיה נירו וטויוטה (CHR.

 

יונדאי ווניו (VENUE)

עיצוב הווניו הקובייתי ועם 19 שילובי הצבעים האפשריים, בהם צבעים בולטים כמו צהוב מטאלי, בורדו וכחול, חישוקים קלים בגודל 17 אינץ' מקנים לו נוכחות. עם קו חלונות גבוה, ממד גובה נדיב במיוחד (כמעט 160 ס"מ) וחזית הכוללת גריל גדול עם עיטורי כרום ופנסים במבנה שתי קומות המזכירים את החזית של הסנטה-פה הוא נראה כמו רכב פנאי במידה קטנה.

לווניו יחידת הנעה אחת הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 123 כ"ס ו-15.7 קג"מ ותיבת הילוכים רציפה עם 8 מהירויות. מרווח גחון נדיב של 19.5 ס"מ ותוספת של מצבי בוץ, חול ושלב למצבי הנהיגה (מעבר לנורמלי, חסכוני וספורט הסטנדרטיים) ייאפשרו ניסוע נינוחה ובטוחה גם בשבילים.
אבזור הבטיחות של הוניו אחיד בכל 3 רמות האבזור וכולל: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, אורות אדפטיביים ובקרת ערנות נהג.

עיצוב של רכב פנאי במידות קטנות

עיצוב של רכב פנאי במידות קטנותצילום: מוטי שטרן

 


הווניו ישווק בשלות רמות אבזור:

  • Inspire – 109,900 ₪

  • Premium – 117,900 ₪

  • Supreme  - 122,900 ₪

בזכות ממד הגובה הנדיב והעיצוב הקובייתי, בתא הנוסעים יישבו בנוחות 4 נוסעים וביחד עם תא מטען בנפח 355 ליטר, הווניו הוא רכב פרקטי ושימושי.

כבר ברמת האבזור Inspire נכללים: מערכת מולטימדיה מקורית מתקדמת בגודל של 8 אינץ' עם חיישני חניה ומצלמת רברס מקורית, אפשרות חיבור ל- Apple Carplay ול- Android Auto עם שליטה מגלגל ההגה, כפתור חוגה לבקרת אחיזה מתקדמת ובורר מצבי נהיגה המאפשר שליטה נוחה ומהירה על מצב הנהיגה בהתאם לסוג הדרך; נורמלי, אקו, ספורט, חול, בוץ ושלג, גלגל הגה מעור, ספוילר אחורי, חיישן אורות ו מסילות גג.

ברמת האבזור Premium מתווספים: בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, תאורת יום DRL  מסוג LED, תאורת עזר בפניה, פנסי איתות במראות, גריל קדמי בגימור ניקל, בקרת שיוט וחישוקי סגסוגת 17'.
דגם ה- Supreme כולל גם מראות בצבע הגג, גוון שונה בגג הרכב, גימורים צבעוניים סביב הרכב וריפוד בד בשילוב עור.

ממד הגובה הנדיב והעיצוב הקובייתי יוצרים תא נוסעים מרווח

ממד הגובה הנדיב והעיצוב הקובייתי יוצרים תא נוסעים מרווחצילום: מוטי שטרן

 

 

יונדאי קונה היברידית

עד עתה הוצע הקונה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר ו-177 כ"ס חזק במיוחד, עתה מצטרפת אליו גרסה היבירידית עם יחידת ההנעה המוכרת מהאיוניק וכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 141 כ"ס ו- 27 קג"מ ומשודכים לתיבת 6 הילוכים רובוטית דו מצמדית. הקונה ההיברידית מציעה צריכת דלק נמוכה של 27.7 ק"מ לליטר ובזכות זיהום נמוך נהנית מהטבות המס של רכב היברידי.

הקונה תוצע בשתי רמות אבזור:

  • Premium 139,900 ₪

  • Prestige – 142,900 ₪

אבזור הבטיחות כולל: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב ובקרת ערנות נהג. בגרסת ה- Supreme מתווספים גם בקרת שטח "מת" במראות הצד והתראה על רכב חוצה בנסיעה לאחור.

רשימת האבזור ב- Premium  כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית של היצרן בגודל 7 אינץ' הכוללת קישוריות ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך מגע צף עם שליטה מגלגל ההגה, מצלמה אחורית מקורית, בלם יד חשמלי הכולל AUTO HOLD, בקרת שיוט, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, הגה מצופה עור, כיוון הגה לגובה ולעומק, פנסי ערפל קדמיים, ספוילר אחורי עם תאורת בלם, מחשב דרך, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, מראות חיצוניות חשמליות מתקפלות בצבע הרכב, חיישן אורות, שמשות אחוריות כהות, תאורת יום DRL מסוג LED וחישוקי סגסוגת קלה 16'. בגרסת ה- Supreme מתווספים גם: כניסה והנעה ללא מפתח ותאורת LED אחורית.

גרסה היברידית לקונה המוכרת

גרסה היברידית לקונה המוכרתצילום: מוטי שטרן

 

יונדאי  I20 מוצעת במספר מוגבל של יחידות ברמת האבזור אינטנס עם מנוע טורבו בנזין בנפח ליטר ותיבת 7 הילוכים דו מצמדית במחיר 87,900 ₪ (במקום 95,900 ₪). בהמשך השנה יגיעו גם דור חדש לסונטה (שזכתה להצלחה רבה בגרסה ההיברידית) ופלאסייד רכב שטח בגודל מלא עם 7-8 מקומות.

קבוצת כלמוביל מציע מגוון מסלולי מימון וליסינג למגוון רכבי יונדאי ומיצובישי ומציעה "ביטוח" למקרה של פיטורין המאפשר החזרת הרכב (בנוסף לעובדה שהציעה בתחילת סגר הקורונה דחייה של חודש בתשלום החודשי).

הסונטה תחזור בקרוב יחד אליה יצטרף הפלאסייד העצום

הסונטה תחזור בקרוב יחד אליה יצטרף הפלאסייד העצוםצילום: מוטי שטרן