ביקורת רכב- יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה-פה הוא גי'פ 7 מושבים עם הנעה קבועה לכל הגלגלים, מנוע חזק וצריכת דלק שפויה. מוטי שטרן בביקורת רכב.

חדשות כיפה מוטי שטרן 08/01/18 11:29 כא בטבת התשעח

ביקורת רכב- יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה, צילום: מוטי שטרן

הדור הנוכחי של יונדאי סנטה-פה משווק בישראל משנת 2012 והרבה לא השתנה מאז... לאחר שמנוע הדיזל התעורר בטרטור אופייני מהדהד בחניון, רציתי לשחרר את בלם היד, לא מצאתי כזה והנחתי שברכב הכי יקר של יונדאי המשווק בארץ יהיה בלם חשמלי, אך גם אותו לא מצאתי... יום לפני כן הכיר טראמפ בירושלים כבירת ישראל ולכן קיבלתי בהבנה ואפילו באהדה את בלם הרגל בסגנון רכבים אמריקאים...
יונדאי סנטה-פה הוא גי'פ 7 מושבים עם הנעה קבועה לכל הגלגלים, רכב המבחן היה בעל מנוע דיזל בנפח 2,200 סמ"ק ברמת הגימור האמצעית -
Supreme, מחיר הרכב הנבחן 273,900 ₪.

יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פהצילום: מוטי שטרן

עיצוב חיצוני

הסנטה-פה הוא רכב גדול ומאסיבי - ג'יפ בגודל מלא. בחזית גריל גדול בצורת טרפז (האופייני לדגמי יונדאי) עתיר כרום, מצידיו פנסי חזית עם תאורת LED ליום הנמתחים לצדדים ובתחתית הפגוש פנסי ערפל המוקפים גם הם בפסי כרום בולטים. עיטורי הכרום ממשיכים גם לצדדיי הרכב ומקיפים את מסגרת החלונות אשר תחתיתם נמוכה בחלק הקדמי והולכת ועולה ככל שהולכים אחורה. תחתית המרכב וקצוות קשתות הגלגלים כיאה לרכב שטח עשויות מפלסטיק שחור ומקיפות את גלגליי ה-18 אינץ' הגדולים. מעל החלון האחורי ספויילר הכולל פנס בלימה, פנסים גדולים הממוקמים גבוה ובפגוש האחורי משולבים פנסי ערפל גדולים ובתחתיתו מגן תחתון כסוף.
אין ספק שהסנטה-פה משדר מראה קשוח וחסון וברכב המבחן בצבע שחור, גם מהודר.

יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פהצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

אבזור הסנטה-פה ברמת האבזור הנבחנת עשיר מאוד וכולל גג פנוראמי חשמלי נפתח, מושבי עור (מושב הנהג עם כיוונון חשמלי), את מערכת המולטימדיה מבוססת האנדרואיד המצוינת של כלמוביל"קונקטד" הכוללת מצלמת רוורס,Waze, פנגו ואפליקציות מוזיקה, בקרת שיוט, גלגלי מגנזיום בגודל 18 אינץ' עם חיישני לחץ אוויר בצמיגים כשבלוח השעונים מוצג הלחץ של כל גלגל (שימושי וחשוב במיוחד בנסיעה בשטח), בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה לשורת המושבים השנייה וחיישני גשם ותאורה.
איכות החומרים וההרכבה טובים וחוץ מרעש ממחזיק הכוסות הנשלף ממשענת היד של השורה השנייה לא נשמעו רעשים גם בנסיעה בשטח.
המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים וכך גם המצב בשורה השנייה המפוצלת ביחס של 40-20-40 המאפשרת לשנות את זווית המשענת של כל חלק וכן ניתן להזיז את המושבים קדימה ואחורה לטובת מרווח ליושבי השורה השלישית. שני מושבי השורה השלישית מרווחים יחסית לרכב 5+2, אך הכניסה והיציאה מהם לא נוחה, חשוב לציין שגם למושבי השורה השלישית יציאות מיזוג עם אפשרות לשינוי עוצמת המיזוג וכמובן גם להם מנשאי כוסות.
תא המטען סמלי כאשר השורה שלישית פתוחה וענק ושטוח כאשר המושבים מקופלים.
אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר (כולל אפשרות נטרול כרית האוויר של המושב ליד הנהג) ומערכת
Mobileye, מאכזב שברכב ברמת מחיר זו אין אבזור בטיחות מתקדם כמו בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בקרה ותיקון סטייה מנתיב ועוד (אשר מוצעות בדגמים זולים יותר של יונדאי, אותות הגיל של הסנטה-פה ניכרות במיוחד בתחום זה).

יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פהצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

מנוע דיזל בנפח 2,200 סמ"ק בעל הספק של 197 כ"ס ומומנט של 44.5 קג"מ, תיבת הילוכים בעלת 6 הילוכים (עם אפשרות לתפעול ידני) והנעה קבועה לארבעת הגלגליםאמורים לשנע את הרכב הכבד במשקל 1,880 ק"ג.
מערכת ההנעה מצליחה לעמוד היטב במשימה וכיאה למנוע דיזל הכוח זמין תמיד והאצות ועקיפות מתבצעות ללא מאמץ.
בזכות ישיבה גבוהה ומראות צד ענקיות מתקבלת תחושת שליטה טובה מאוד במה שקורה מסביב.
נוחות הנסיעה הפתיעה אותי לטובה והרכב נוח מאוד ויציב בכביש המהיר וגם בשבילים.
בידוד הרעשים גם הוא טוב ורק בתחילת הנסיעה כשהמנוע קר חודרים לרכב רעש וטרטורים ממנוע הדיזל.
לקחתי את הסנטה-פה גם לטיול במכתש רמון בשבילים ודרכים שלא הייתי מגיע אליהם עם רכב (הליסינג) שלי, בזכות ההנעה לכל הגלגלים ומרווח גחון של 18 ס"מ לא חששתי מנסיעה בין סלעים ובשטח חולי. לסנטה-פה גם מערכת בקרת נסיעה במורד השומרת על מהירות קבועה בירידות בשטח, ניסיתי אותה וזה פשוט מדהים, למרות התוואי המשתנה של השטח – היא יודעת לשמור על מהירות נמוכה וקבועה...
צריכת הדלק במהלך נסיעת המבחן שכללה נסיעה בכביש המהיר וכמובן נסיעה של כמה עשרות קילומטרים בשטח עמדה על כ-10 ק"מ לליטר, זה לא הרבה ביחס למנוע דיזל, אך בהתחשב במשקל הרכב ובנסיעות בשטח – היא סבירה.

יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פהצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

אותות הגיל ניכרים בסנטה-פה במיוחד בהיבט של מחסור באבזור בטיחות אקטיבית, ביחס למחיר התאכזבתי גם מהיעדרו של בלם חשמלי... מלבד זאת נהניתי מהמנוע החזק ומהאפשרות לרדת עם הרכב לשטח בביטחון עם צריכת דלק שפויה לרכב בגודל כזה.
הסנטה-פה מתאים למשפחות גדולות שאוהבות לרדת לשטח ולהגיע קצת יותר רחוק ממה שמאפשר ג'יפון עם הנעה קדמית בלבד.

 

לכל הטורים של מוטי שטרן, היכנסו!
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן