מבחן דרכים - מרצדס GLC 250

מרצדס עשתה סדר בשמות רכבי הפנאי שלה, וזו הזדמנות טובה לבחון את רכב הפנאי GLC 250

חדשות כיפה מוטי שטרן 05/05/19 11:29 ל בניסן התשעט

מבחן דרכים -  מרצדס GLC 250
מרצדס GLC 250, צילום: מוטי שטרן

יום אחרי ליל הסדר קיבלתי את רכב הפנאי מרצדס GLC לנסיעת מבחן. עד לפני כמה שנים לא היה סדר בשמות רכבי הפנאי וכל דגם קיבל שם המורכב מאותיות באפן אקראי (ML, GLK ועוד). לפני כמה שנים החליטו במרצדס לעשות סדר בשמות רכבי הפנאי שלה והוחלט על קידומת GL ואות נוספת המקבילה לסדר בהירארכיית דגמי הסדאן של החברה, כך מרצדס GLA  מקביל למרצדס A Class, מרצדס GLC (נשוא הכתבה) מקביל לסדרה C וכו'

מרצדס GLC משווק בארץ משנת 2015 והוא מחליף את ה- GLK. כיום משווק ה-GLC עם שני מנועים: 250 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר המפיק 211 כ"ס ו-3 רמות אבזור: Exclusive, Luxury Edition ו- Premium בטווח מחירים של 372,000 ₪ עד 412,000 ₪ ובגרסה ספורטיבית 43 AMG עם מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים המפיק 367 כ"ס. בנוסף לכך קיימת גרסת קופה נאה (אך פחות שימושית) ל-GLC המשווקת עם אותם מנועים. הרכב שהתייצב למבחן היה GLC 250 ברמת האבזור Premium שמחירו 412,000 ₪.

מרצדס GLK ומחליפו GLC עם שם המשתלב בהיררכיית השמות 

מרצדס GLK ומחליפו GLC עם שם המשתלב בהיררכיית השמות צילום: מוטי שטרן

 


עיצוב חיצוני

כאמור, ה-GLC מחליף את ה-GLK ובהתאם למגמת העיצוב הנוכחית של מרצדס העיצוב הרבוע הפך לעגלגל. החזית מזוהה ישר עם דגמי מרצדס הנוכחיים וכוללת גריל אנכי גדול עם סמל מרצדס גדול תחום בשני פסים משני צדיו, פנסי ה- LED האנכיים משוכים לאחור ובמרכז הפגוש מגן גחון עטוי כרום ומשני צדיו כונסי אוויר קטנים.

מכסה המנוע ארוך וגבוה וביחד עם החזית האנכית ומגן הגחון מחדדים את תחושת הקרביות של רכב שטח. צד הרכב מעוצב באלגנטיות מאופקת עם קווים נקיים ונגיעות כרום במדרגות הצד ובמסגרת החלונות,  צמיגי 18  אינץ' נאים עם צמיג במידות נדיבות התורם לנוחות ולאחיזת כביש תחומים בקשתות גלגלים עם סיומת פלסטיק שחור המקיף את כל תחתית הרכב. החלון האחורי גדול ומעליו ספוילר עם פנס בלימה וביחד עם פנסים אחוריים אופקיים מדגישים את ממד הרוחב הנדיב. גם בפגוש האחורי מגן גחון כסוף שמשולבים בו אגזוזים רבועים בשני הקצוות.

עיצוב עגלגל המצליח לשלב קשיחות ואלגנטיות

עיצוב עגלגל המצליח לשלב קשיחות ואלגנטיותצילום: מוטי שטרן

 


תא נוסעים ואבזור

עם בסיס גלגלים נדיב של 287 ס"מ ורוחב של כמעט 190 ס"מ וגובה של כמעט 164 ס"מ – מציע ה- GLC תא נוסעים מרווח בכל ממד בשתי שורות המושבים וגם עם גג פנורמי נותר מרווח ראש נדיב.
רכב המבחן הגיע עם ריפודי עור בהירים ודיפון תואם וביחד עם פלסטיק דמוי עץ מהגוני ומתגי מתכת וחומרים באיכות גבוהה יוצרים אווירה יוקרתית ומכובדת.

"זה לא מסך מגע" – הזהיר אותי הנציג האדיב שמסר לי את הרכב... מסך המולטימדיה בגודל 7 אינץ' הוא בסגנון "צף", גודלו צנוע למדי והוא מתופעל ממערכת הכוללת חוגה, כפתורים ומשטח מגע הממוקמים בין המושבים הקדמיים, למערכת קישוריות Android Auto / Apple CarPlay שעובדת נהדר ומאפשרת לנווט באמצעות WAZE ולהאזין למוסיקה דרך הטלפון, התפעול תוך כדי נסיעה נוח מאוד, אך היה רצוי לאפשר תפעול באמצעות מסך מגע כשהרכב אינו בתנועה.

עיצוב סביבת הנהג הוא טיפוסי למרצדס וכולל ידית הילוכים לצד ההגה (במקום מופעלים המגבים ברוב המכוניות) וכך נותר מקום לתא אחסון נסגר ושימושי במקומה. חמשת פתחי האוורור עגולים בסגנון טורבינה ומרשימים למראה ולמגע. למושבים הקדמיים כיוונון חשמלי באמצעות מערכת מתגים בדופן הדלת בצורת מושב והם מאפשרים להגיע בקלות לתנוחת נהיגה מדויקת ונוחה.

רשימת האבזור ברכב המבחן ארוכה וכוללת בין השאר תאורת LED קדמית מלאה, גג פנוראמי נפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען, 3 זיכרונות למושבים הקדמיים והמראות, תאורת אווירה, מערכת שמע מעולה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה למושב האחורי ועוד.

אבזור הבטיחות עשיר גם הוא וכולל: 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, חיווי על רכב בשטח מת במראות הצד, מצלמה אחורית וחיישני חניה היקפיים (כולל חניה אוטומטית).

תא המטען ענק בנפח 550 ליטר והוא כולל ווים וכיסים, סף ההטענה גבוה ומתחת הרצפה מסתתרים ערכת ניפוח (תמוה שברכב פנאי המיועד לנסיעה בשטח אין גלגל רזרבי...) ויש בו אפילו ארגז מתקפל, ערכת עזרה ראשונה ואפילו ערכת כבלים לחיבור טלפונים שונים למערכת המולטימדיה.

תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר שנעים לגמוע בו מרחקים

תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר שנעים לגמוע בו מרחקיםצילום: מוטי שטרן

 


יוצאים לדרך

מנוע 2 הליטר טורבו בנזין מספק 211 כ"ס והמומנט הנדיב של 35 קג"מ מייצרים הרבה כוח זמין שמועבר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת 9 הילוכים אוטומטית (בהילוך תשיעי מוצג מצב התיבה כ- D9 וכמו הדחפור המכונה בכינוי זה, גם ה-GLC טורף את הדרך בקלילות רבה). קיימים 5 מצבי נהיגה: Comfort, Economy, Sport, Sport Plus ומצב נוסף עם אפשרות לכוונון אישי.

יחידת ההנעה שקטה ומעניקה כוח ביצועים מעולים: מהירות מרבית של 220 קמ"ש וזינוק מ-0 למאה ב- 7.3 שניות בלבד. פעולת המנוע שקטה בכל מצב ותיבת 9 ההילוכים פועלת באופן חלק והיא מגיעה להילוך התשיעי (D9, זוכרים?) רק במהירות תלת ספרתית. צריכת הדלק עומדת על כ- 11 ק"מ לליטר (ואם יש רוכשים של רכב כזה המוטרדים מצריכת הדלק – הם יכולים לעבור למצב Economy).

כאמור, קיבלתי את הרכב לנסיעת מבחן ביום הראשון של חול המועד שהיה גשום במרכז ובצפון, בחרתי לנצל את ההזדמנות שכביש 10 פתוח לאזרחים בחול המועד (מומלץ עם כל רכב) ולנסוע בו עם ה-GLC. בדרך מהמרכז ליישוב ניצנה השתמשתי בבקרת השיוט האדפטיבית שתפקדה היטב גם כאשר רכבים נדחפו לפניי. אחרי באר שבע, איכות הכבישים נמוכה, אך נוחות הנסיעה נותרה טובה כשהייתה.

בקטע הכביש מעזוז לכביש 10 ובקילומטרים האחרונים לפני המפגש עם כביש 12 – איכות הכביש גרועה מאוד וגם שם מצליח ה-GLC לספוג את רוב מפגעי הכביש (תורמים לכך הצמיגים עם המידות הנדיבות שלא נכנעות לאופנה של צמיגים בחתך נמוך). כביש 10 עצמו מפותל וכולל הפרשי גבהים ובהם מתעלה ה- GLC והוא מעניק שילוב טוב של נהיגה מהנה ותחושת בטחון.

בזכות בידוד הרעשים הטוב, שיכוך המהמורות, איכות הנסיעה הגבוהה ותא הנוסעים המפנק – גם לאחר 750 ק"מ וכמעט 10 שעות נהיגה – יצאתי מהרכב רענן.

עם מנוע חזק, תיבת הילוכים חלקה ותא נוסעים משובח נעים וקל לגמוע מרחקים

עם מנוע חזק, תיבת הילוכים חלקה ותא נוסעים משובח נעים וקל לגמוע מרחקיםצילום: מוטי שטרן

 


סיכום

מרצדס GLC מעניק שילוב מצוין של נוחות, שימושיות, ביצועים מעולים, בטיחות  והנאה מנהיגה המוגשים בעטיפה של תא נוסעים מפנק ואיכותי. צריכת הדלק אינה מצטיינת, אך עדיין הפתיעה אותי לטובה (11 ק"מ לליטר). על הנייר עם מערכת ההנעה לכל הגלגלים 4MATIC ומרווח גחון של 18 ס"מ ניתן להגיע אתו קצת יותר עמוק מחוץ לאספלט (לא ניסיתי).

אם אתם נוהגים ברכב שעות רבות ויש לכם את התקציב המתאים – מרצדס GLC250 הוא אחד הרכבים שכדאי לכם לבדוק לפני הרכישה. ההמלצה על כביש 10 תקפה גם עם רכבים אחרים בחול המועד סוכות הקרוב.

 

לכל הטורים של מוטי