מבחן דרכים – מרצדס A Class

ה- A Class זכתה בתואר "המכונית הבטוחה ביותר שנבחנה בשנת 2018" ע"י EuroNCAP, מלבד רמת בטיחות גבוהה, מציעה המרצדס הקטנה גם תא נוסעים איכותי ומערכת מולטימדיה מתקדמת

חדשות כיפה מוטי שטרן 19/12/18 15:14 יא בטבת התשעט

מבחן דרכים – מרצדס A Class
מרצדס A Class, צילום: מוטי שטרן

בדור הראשון שלה, נסעתי בוודאי כנוסע במונית, את הדור השני קיבלתי כרכב שכור בטיול באירופה (הוא לא שווק בארץ), בדור השלישי נהגתי בגרסת AMG באירוע הנהיגה של מרצדס במסלול שדה תימן ואת הדור הרביעי אני מקבל לנסיעת מבחן...
שני הדורות הראשונים של ה- A Class התאפיינו במרכב גבוה יחסית לאורך המכונית, מעין מיקרו-ואן שהעניק למרחב הפנים ממדים נדיבים (במיוחד בגרסה הארוכה של הדור הראשון), בדור השלישי והרביעי המרכב הונמך, בסיס הגלגלים הוארך וה- A Class הפכה להאצ'בק.
תא הנוסעים של הדור הקודם של ה- A Class קיבל ביקורת שלילית על איכות החומרים, במרצדס היו קשובים לביקורות וכבר בהשקת הדור הרביעי ניתן היה להרגיש שאיכות תא הנוסעים היא כבר ברמה של "מרצדס אמיתית"...במיוחד ברכב המבחן שהגיע עם ריפודי עור בהיר המשדרג מאוד את המראה והתחושה.
ה- A Class  משווקת בגרסאות A180 עם מנוע 1.3 ליטר טורבו המפיק 136 כ"ס, A200 עם מנוע 1.3 ליטר טורבו המפיק 163 כ"ס ו-A250 עם מנוע 2 ליטר טורבו המפיק 224 כ"ס.
ל- A Class 3 רמות גימור (ועוד אחת מוגבלת ל- 50 רכבים – Limited Edition): Style (A180 + A200), Progressive (A180 + A200) ו- AMG Line (A200 + A250) בטווח מחירים הנע בין 229,900 ₪ עד 334,900 ₪ (לפני תוספות אבזור וכדו').
רכב המבחן היה עם יחידת ההנעה האמצעית – A200 ורמת האבזור האמצעית Progressive ומחירו 269,900 ₪.

מרצדס A Class

מרצדס A Classצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

הדור הקודם ביצע את המהפך ממיקרו-ואן להאצ'בק, הדור הנוכחי שומר על הצללית אך מציג גידול קל בממדים, עיצוב מחודד, מלוטש ו"מכובד" יותר. הגריל הקדמי שבמרכזו סמל הכוכב, אנכי, רחב ובולט קדימה ומצדיו פנסים צרים ומחודדים הנתחים לצדי הרכב יוצרים רושם של מרצדס מקטגוריות גבוהות יותר.
צדי הרכב מעוצבים בקווים נקיים וביחד עם מכסה המנוע הארוך ובשילוב חישוקי עשרה צלעות סולידיים (מאוד נאים לטעמי) ל- A Class מראה קלאסי (במיוחד בצבע האפור של רכב המבחן) ומכסה המנוע הארוך תורם למראה ספורטיבי. מאחור בולטים בעיקר הפנסים האופקיים בעיצוב טיפה ופס הכסף בין שני המפלטים המוכספים בתחתית הפגוש.
ברמת האבזור AMG Line הכוללת חישוקים ספורטיביים וחצאיות קישוט בולטות נראית אגרסיבית וספורטיבית יותר.

עיצוב האצ

עיצוב האצ'בק מוקפד ומלוטש וחזית של "מרצדס אמיתית"צילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

האיכות הגבוהה של תא הנוסעים מורגשת עם פתיחת הדלת והצצה פנימה (במיוחד עם ריפודי העור הבהירים ברכב המבחן). חומרי הגלם של תא הנוסעים באיכות גבוהה וכוללים עור, מתכת ופלסטיק איכותי ורך. לוח השעונים הדיגיטלי מחובר לצג המולטימדיה הגדול וביחד עם משטח מגע גדול בין המושבים הקדמיים תורמים מאוד לסביבת נהג מתקדמת. במרכז הפאנל הקדמי ובצדדים פתחי אוורור בצורת טורבינה עם מסגרות מתכתיות איכותיות ומרשימות. מתכת משולבת גם בהגה, מקיפה את הכפתורים ובמקומות נוספים בתא הנוסעים. מושבי העור נוחים ואוחזים וכיוונון מושב הנהג מתבצע ממתגים בצורת מושב הנמצאים בדלת הנהג כמו בדגמי מרצדס גדולים יותר, בכלל יש תחושה איכות זהה לרכבי מרצדס מסדרות יוקרתיות יותר.
ארגון EuroNCAP המבצע מבחני ריסוק קבע כי מרצדס A Class היא המכונית הבטוחה ביותר שנבחנה בשנת 2018, אבזור הבטיחות במפרט הישראלי כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת עייפות נהג וחיישן כיסא בטיחות של תינוק במושב ליד הנהג המנוטרל את כרית האוויר, בדגמי Progressive ו- AMG Line יש גם בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת במראות ומערכות בטיחות מתקדמות אחרות ניתן להוסיף בתשלום (יש רכבים שעולים חצי ממחיר ה-  A Classוכוללים מערכות בטיחות אלו כסטנדרט).
אבזור הנוחות ברמת האבזור  Styleכולל חיישני גשם ותאורה, בלם חשמלי עם   Auto Hold(שנכנסת לפעולה בדריכה חזקה על דוושת הבלם), הנעה ללא מפתח, כיוונון מושב נהג חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי ומולטימדיה עם מצלמת רוורס. בגרסת Progressive מתווספים גג שמש פנוראמי, 3 זכרונות למושב הנהג ולמערכת המולטימדיה נוסף משטח מגע בין המושבים, ממשק Android Auto / Apple CarPlay והמסך גדל ל- 10.25 אינץ'. רמת AMG כוללת בנוסף כיוונון חשמלי למושב ליד הנהג ופריטי עיצוב נוספים.
הנהג והנוסע לידו נהנים משפע מקום בכל הכיוונים, ממושבים נוחים ואוחזים. המרווח במושב האחורי פחות טוב ולמרות בסיס גלגלים 273 ס"מ מרווח הרגלים במושב האחורי מצומצם באופן יחסי. תא המטען בנפח 370 ליטר נהנה מפתח רחב וכולל טבעות קשירה.
בהשקת המרצדס ניתן דגש למערת המולטימדיה MBUX המתקדמת עם אפשרות לדיאלוג בין הנהג לרכב באמצעות הממשק הקולי Hey Mercedes, למרות המבטא הישראלי שלי הצלחתי לבקש מהרכב לחייג לאיש קשר ולהפעיל את הרדיו ובקרת האקלים (החד אזורית). חיבור הטלפון לרכב מתבצע באמצעות שקע USB מסוג C ועם הטלפון הישן שלי לא יכולתי להתנסות בקישוריות לרכב, ניווט וכדו'. אך גם בלי הקישוריות לטלפון – מגוון אפשרויות תפעול המערכות השונות בממשק קולי או באמצעות משטחי המגע בקונסולה המרכזית ובשני משטחים מגע קטנים בצדי ההגה דורשים לימוד קצר ולאחר מכן נוחים מאוד לשימוש. אומנם הממשק הקולי לא כולל עברית, אך העברית המוצגת בממשקי הרכב השונים היא מהטובות שראיתי.
מערכת המולטימדיה ולוח השעונים הווירטואלי כוללים שפע גדול של נתונים וניתן להציגם בהתאמה אישית.
אפשר לסכם את תא הנוסעים כנעים מאוד לשהייה ואיכותי ברמה של דגמי מרצדס גדולים יותר (שיפור לעומת הדגם הקודם).

 תא נוסעים איכותי ומערכת מולטימדיה מתקדמת עם אפשרויות תפעול מגוונות

תא נוסעים איכותי ומערכת מולטימדיה מתקדמת עם אפשרויות תפעול מגוונותצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

יחידת ההנעה ברכב המבחן היתה האמצעית בהיצע – מנוע טורבו בנזין בנפח 1.3 ליטר (שפותחה בשת"פ עם רנו) המפיק 163 כ"ס ו- 25.4 קג"מ ומשודכים לתיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית עם 7 הילוכים. התנהגות הכביש של ה- A Class יציבה מאוד גם בסיבובים ופיתולים ונוחות הנסיעה גם היא טובה. העברות ההילוכים בתחילת נסיעה ובמהירות נמוכה מלוות לעתים ברעידות, אך נעלמות במהירויות גבוהות. יש 4 מצבי נהיגה: חסכוני, נוחות, ספורטיבי ומותאם אישית וההבדל בין המצבים מוחשי ומורגש. במצב ספורט התגובות מהירות וחדות עם כוח מתפרץ והיא מהנה מאוד לנהיגה. צריכת הדלק לאורך המבחן שאומנם כלל בעיקר נסיעה בינעירונית, אך כלל גם נסיעה ארוכה בפקקים היתה מרשימה לתנאי הנהיגה הבלתי חסכונית ועמדה על כ- 14 ק"מ לליטר.
בזכות המושבים הנוחים עם הכוונון החשמלי המדויק ואפשרות לנדנוד בסיס המושב ו/או המשענת – יצאתי מהמרצדס רענן גם לאחר כמה שעות נהיגה רצופה.

מנוע 1.3 ליטר מפיק הרבה כוח ומציע התנהגות כביש ונוחות נסיעה טובה

מנוע 1.3 ליטר מפיק הרבה כוח ומציע התנהגות כביש ונוחות נסיעה טובהצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

הדור החדש של מרצדס A Class הפך ליותר "מרצדסי" עם תא נוסעים איכותי, עיצוב חיצוני מחודד ומלוטש ועם ממשק משתמש Hey Mercedes מתקדם וחדשני.
הדור הקודם היווה כרטיס הכניסה למועדון בעלי המרצדס בזכות מחיר תחרותי, לשיפור באיכות והממשק המתקדם יש מחיר – מחיר התחלתי גבוה בכ- 15% לפני תוספות אבזור נוחות ובעיקר בטיחות ובמחיר זה היא כבר מתחרה ברכבי פנאי יוקרתיים בגודל קטן ואפילו גרסאות סדאן של מותגי יוקרה ולא רק בסגמנט האצ'בק יוקרתיות (Audi A3, BMW סדרה 1) בו, כמתמודדת החדשה ביותר - היא מובילה.

מובילת הסגמנט שלה אך במחירה מתמודדת מול סגמנטים גדולים יותר

מובילת הסגמנט שלה אך במחירה מתמודדת מול סגמנטים גדולים יותרצילום: מוטי שטרן

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן, היכנסו!