ראיון "לא רציתי לקבור חלומות": יזמית האופנה שעזבה משרה בכירה כדי לייצר בגדים

יזמית האופנה ובעלת מותג הבגדים מספרת על השינוי וההחלטה לעזוב את העולם העסקי לטובת עולם העיצוב, כמה חשוב להכין תוכניות מראש ולהגיע עם ניסיון, וגם, איזה טיפ היא נותנת לנשים שרוצות לנסות את כוחן בתחום האופנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/22 14:24 ב באלול התשפב

"לא רציתי לקבור חלומות": יזמית האופנה שעזבה משרה בכירה כדי לייצר בגדים
אפרת פוזן, צילום: באדיבות המצולמת

במהלך שמונה השנים האחרונות שימשה אפרת פוזן בתפקיד בכיר באחת החברות הגדולות בארץ. היא בת 39, נשואה ואם לשלושה ילדים. בתפקידה האחרון עמדה בראש חטיבה בכירה והייתה אחראית על הענקת שירותים לחצי מיליון לקוחות, אולם מאז הקורונה היא יזמית ובעלת מותג לבגדים. 

איך הכל התחיל? 

המותג נולד יחד עם דעיכת הקורונה, שהייתה טריגר עבור לא מעט אנשים למחשבות על החיים ושינויים. עולם האופנה התחיל רק להתעורר מהתרדמת שנכנס אליה בתקופת הקורונה, והרגשתי שזה הזמן הנכון לשינוי אישי ולכניסה לשוק עם משהו שאני אוהבת "בשקט" כבר תקופה. רציתי "לרקוד את החיים שלי", כמו שאומר היום הסלוגן של המותג שלי. להיות קשובה לריקוד הנשמה שבפנים. לא להדחיק, לא להשתיק, לא לוותר. להעז בצעדים קטנים לעשות דברים גדולים. לא לקבור את החלומות ולהתעורר פתאום להבין שאולי חייתי חיים של מישהי אחרת בטעות. 

שמלה מעוצבת

שמלה מעוצבת צילום: יחצ

"בתחילה הסביבה הקרובה הייתה בהלם", היא מספרת על התגובות לשינויים, "הייתי במקום מאוד מוצלח ומסודר מכל הבחינות – גם מבחינה כלכלית, וגם מבחינת המעמד והעניין שהיו לי בעבודה. לא היה נראה שחסר לי משהו, אז למה לצאת להרפתקאות שאין לדעת כיצד תסתיימנה? אבל האמת שגם אני וגם הסביבה ידענו שאי"ה זה יעבוד, בגלל האמונה החזקה בדבר, בקב"ה, שמנתב אותי בדרכי, וגם משום שחקרתי לעומק ולא באתי לזה עם חלום באוויר". 

היה רגע שאמרת לעצמך שזה כבר לא יקרה? 

האמת שלא. מהרגע הראשון ידעתי שמבחינתי זה הולך לקרות ושום דבר לא יעצור אותי. אבל כן הייתי קצת המומה מדברים שלא התפתחו בתחום הזה כל כך הרבה שנים. כבר יש לי רשימה בראש של מיזמים שונים שאני רוצה לשפר למעננו ולמען האחרות, תיקונים לליקויים שנתקלתי בהם בדרך, דווקא לשם ארצה לרתום את ניסיון העבר שלי בתחום הפיננסיים, תקציבים, מספרים ותוכניות עבודה כתובות מראש, ככל הניתן.  

צריך לבנות תהליך מסודר וידוע מראש ככל הניתן, ולהיות מלווים על ידי  אנשי מקצוע עם ניסיון בתחום. למשל לקיים ניהול חשבונות ריאלי ותקין, חיבור לאנשי מפתח נכונים, למפעלים מהוגנים, אפשר לצלוח תהליך הקמת עסק כזה בשלום רב ובאמת להתפרנס ממה שאוהבים. צריך זהירות רבה.

צילום: יחצ

מה היתרון שלך לעומת מעצבות או יזמיות אחרות? 

אני לא מעצבת, אני יזמית. מייצרת אופנה כמו שאני אוהבת עם נשים שבאות מהתחום והן מעצבות. הן מגשימות לי את החלומות בדרכן המקצועית, אלה בעצם קפסולות של אופנה. בכל קולקציה תמצאי משהו אחר לחלוטין. הריקוד שבא לי לרקוד באותה תקופה בפנים. השאיפה היא שהקהל ייהנה ממגוון חדשני, ועם איכות בלתי מתפשרת. היתרון שלי הוא בניסיון עצום מהעולם העסקי. יכולתי לעלות על המסלול במהירות יחסית וביציבות שלא קיימת בדרך כלל אצל עסקים חדשים. 

איך את מצליחה גם להיות אמא?

ב"ה אני עטופה בסביבה מאד מחבקת – זכיתי בבעל שתומך בי ב 200% וגם משפחה במעגל הקרוב – אמא, אבא, אחים, אחיות, גיסים, גיסות. כולם מתגייסים לעזרה כשצריך. אני גם יודעת לקחת עזרה מבחוץ בלי להתבייש בזה. אין לי נקיפות מצפון. הבנות שלי יודעות שאמא תמיד שם. יש לי סולם עדיפויות מאד ברור, והמשפחה היא השלב העליון. 

טיפ למישהי שרוצה לעשות דרך דומה?

תלמדי, תתייעצי עם אנשי מקצוע, תבני תוכנית עסקית. יש הרבה חלומות שאין להם היתכנות בעולם המעשה וחבל על שברון הלב והממון. ומצד שני - הסלוגן של המותג שלי אומר: "תרקדי את החיים שלך", עופי על כל חלומות שלך אם בדקת אותם בזכוכית מגדלת מקצועית. אל תעשי לעצמך הנחות ואל תבני על "יהיה בסדר". תסיימי להזיע בלמידת התחום ורק אז תצאי לעצמאות. כשאת מגיעה עם בטחון וידע זה עולם אחר ממש, וזה מה שיכול ליצור את ההבדל בין הצלחה לכישלון. וגם להגיד לה שאני כאן בשבילה, לתת לה מניסיוני באהבה.