מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמאס בהודעה רשמית: מקבלים את ההצעה המצרית להפסקת אש

תנועת חמאס בכרוז רשמי: יו"ר הלשכה המדינית של חמאס הודיע לראש ממשלת קטאר ולשר המודיעין המצרי כי חמאס מקבלת את הצעתם להפסקת אש | גורם מדיני: ההצעה המצרית ה"מתוקנת" שונה מהנוסחה שאושרה על ידי ישראל

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 06/05/24 19:41 כח בניסן התשפד

חמאס בהודעה רשמית: מקבלים את ההצעה המצרית להפסקת אש
סינוואר, נתניהו וביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר ימים של המתנה ודיווחים רבים כי סיכוייה של עסקת החטופים אפסיים, תנועת חמאס הודיעה הערב (ב') בכרוז רשמי כי היא מסכימה להפסקת אש בהתאם למתווה המצרי. בכרוז רשמי שהפיצה התנועה נכתב: "אסמאעיל הניה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, התקשר לראש ממשלת קטאר ולשר המודיעין המצרי והודיע להם כי חמאס מקבלת את הצעתם להפסקת אש".

גורם מדיני: לא מתייחסים ברצינות - מדובר בהצעה מצרית חד צדדית

גורם מדיני התייחס להכרזה הרשמית של חמאס ומסר כי ההצעה שאושרה על ידי חמאס שונה מההצעה שאישרה ישראל וכוללת שינויים מרחיקי לכת בנושאי ליבה עליהם לא תסכים ישראל לוותר, הגורם הוסיף כי ישראל תבחן את תשובת חמאס. ותנסה להבין למה חמאס הסכים ולמה לא.

"שיחה טעונה": נתניהו וביידן שוחחו כחצי שעה

מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב (ב') עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במשך חצי שעה. השיחה בין השניים הוגדרה כ-"טעונה מאוד" ועוד קודם לקיומה דובר במועצת לביטחון לאומי בבית הלבן מסר: "הנשיא יבהיר את עמדותיו לגבי רפיח בשיחה היום עם ראש הממשלה. אנחנו מאמינים שעסקת חטופים היא הדרך הנכונה ביותר להציל חיים ולהימנע מכניסה לרפיח".

הדרישה של ביידן: לפתוח מיידית את מעבר כרם שלום

במהלך השיחה, ביידן דרש מראש הממשלה לפתוח מיידית את מעבר כרם שלום לאחר שנסגר למעבר משאיות הסיוע ההומניטרי עקב ההתקפה הקטלנית של חמאס לעבר המעבר שבמהלכה נהרגו ארבעה לוחמים: זאת, ברקע המטח הכבד שנורה מעבר כרם שלום שבו נפלו אמש ארבעה לוחמי צה"ל - טל שביט, מיכאל רוזל, ראובן מרק אסולין ועידו טסטה, נוסף על מספר פצועים קשה, כך לפי העיתונאי ברק רביד.

צה"ל החל בפינוי התושבים ברפיח

הבוקר, כוחות צה"ל החלו בפינוי האוכלוסייה האזרחית ברפיח בשכונות הקרובות לגבול מדינת ישראל. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "באישור הדרג המדיני, צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי וקורא לאוכלוסיה להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת.