ברקע בלאק פריידי: קפיצה של מאות אחוזים ברכישות בארנקים הדיגיטליים

מנתוני חברת שב"א עולה כי בחודש נובמבר רכשו הישראלים בעזרת הארנקים הדיגיטליים פי 5 מהתקופה המקבילה בשנה שעברה ובסך הכל במעל 2 מיליארד שקלים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 11:09 כה בכסלו התשפג

ברקע בלאק פריידי: קפיצה של מאות אחוזים ברכישות בארנקים הדיגיטליים
ארנק דיגיטלי, צילום: shutterstock

הישראלים עוברים לארנקים דיגיטליים: מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) עולה כי בחודש נובמבר האחרון הוציאו הישראלים 2.163 מיליארד שקלים דרך הארנקים הדיגיטליים. הנתון מקבל משמעות על רקע הנתונים בחודש המקביל בשנה שעברה שהיו נמוכים פי 5 לעומת השנה הנוכחית. נזכיר כי חודש נובמבר הוא גם חודש רווי קניות באינטרנט כך שייתכן והדבר השפיע על כמות העסקאות שביצעו הישראלים.

עליה של כמעט 8 אחוז מהחודש הקודם

במהלך נובמבר 2022 נרשמה עלייה של 7.8 אחוז בהוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת חודש אוקטובר 2022 במהלכו נרשמו הוצאות בהיקף של 2.007 מיליארד ₪. היקף הרכישות בארנקים דיגיטליים ושעונים חכמים היוו בנובמבר 2022 5.5 אחוז מסך ההוצאות באשראי בישראל. בנוסף, נתוני שב"א מראים כי נתח ההוצאות בארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם)  עמד בחודש נובמבר על שיעור של 13.5 אחוז. במהלך נובמבר 2022 עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של מעל 16 מיליארד שקלים.

90 אחוז מהרכישות התבצעו דרך מערכת EMV

על פי נתוני שב"א, בנובמבר נמשכה מגמת הגידול והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הגיעו ל-90 אחוז מההוצאות בכרטיסי אשראי והסתכמו בכ-35 מיליארד שקלים מתוך סך הוצאות של 39.3 מיליארד שקלים 56.1 אחוז מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי התבצעו באמצעות עסקאות חכמות שסכום ההוצאה בהן עמד בנובמבר על כ-9 מיליארד שקלים.

תקן EMV, שפותח בידי שלוש חברות האשראי הגדולות באירופה, נועד לאבטח רכישות בכרטיסי אשראי ולמנוע ככל הניתן הונאות וזיופים על ידי זיהוי כמעט וודאי של בעל הכרטיס. EMV הינו למעשה שבב חכם הנמצא בכרטיס במקומו של הפס המגנטי ועליו מידע המיוחס אך ורק לכרטיס שעליו הוא מותקן