בן & ג'ריס מחיר הסכסוך? עד כמה יקרה הגלידה בישראל

הגלידה הפופולארית בכותרות בעקבות ההחלטה המקוממת להחרים את יהודה ושומרון, יצאנו לבדוק מה פערי המחירים בין ישראל לארה"ב וכמה היא עולה באירופה. שגריר ישראל באו"ם פועל נגד החברה העולמית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 09:31 יא באב התשפא

מחיר הסכסוך? עד כמה יקרה הגלידה בישראל
הגלידה בישראל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן אנד ג'ריס בכותרות. אתמול יצאה ההודעה המקוממת של החברה העולמית כי החליטו שלא למכור יותר את הגלידות שלהן ביהודה ושומרון. בישראל קראו להחרים את הרשת העולמית ופוליטיקאים רבים הגיבו לסערה והזכיין הישראלי מיהר להבהיר כי הוא מתנגד למהלך. יצאנו לבדוק אם אנחנו משלמים מחירים חריגים על הפינוק הקר והמתוק.

בישראל רגילים הישראלים לשלם עבור דלי של הגלידה הפופולארית לא פחות מ-20 שקלים לטעם סטנדרטי כשבמקומות הזולים ביותר ניתן להשיג דלי בכ-17 שקלים. ברשת וולמארט האמריקאית המחיר זול משמעותית ועומד על כ-14 שקלים וחצי (4.38 דולר). ובאירופה המחיר נע בין 13 שקלים וחצי ברשתות הזולות למעל 20 ברשתות היקרות יותר.

השגריר ארדן התייחס היום לסערה ושלח מכתב אל 35 מושלי מדינות בארה"ב. במכתבו כתב השגריר: "אני קורא לכם להתנגד להחלטת החברה ולנקוט בצעדים נגדה, כולל צעדים חוקיים ומסחריים. בשנת 2018 הצלחנו להפוך יחד את החלטת Airbnb בנוגע לחרם על ישראל, ונוכל לעשות זאת יחד גם עכשיו.

אני מאמין שיש לנקוט בפעולת נגד מהירה ונחושה נגד כל מי שמחרים אותנו, כדי להתמודד עם פעולות כה מפלות וחסרות צדק. עלינו לעמוד מאוחדים ולהעביר מסר חד משמעי שלא נסבול התנהלות כזו של חברות מסחריות".

הזכיין הישראלי יצא לקמפיין נגד ומבקש להבהיר שלא הוא עומד מאחורי ההחלטה להחרים את יהודה ושומרון וכי החרמת בן אנד ג'ריס ישראל תפגע בעובדי המפעל.

בתגובה לגינויים מצד ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ לפיד וכן פוליטיקאים רבים אחרים בחברה מגיבים לכל פוסט בהבהרה משלהם. בן אנד ג'ריס ישראל מוסרים כי: "אנחנו ממשיכים למכור בכל ישראל! בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם עם בן אנד ג'ריס ישראל בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים - לא לאפשר להחרים את ישראל".

בזכיינות הישראלית הוסיפו ואמרו כי: "זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור, הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".