חמישה טיפים לשיפור איכות השינה

אין כמו שנת לילה טובה כדי לסיים את היום שחלף ולהתחיל בכוחות מחודשים את היום הבא. אז מה ניתן לעשות כדי לזכות בשינה טובה ואיכותית? הינה כמה טיפים שיכולים לשפר את איכות השינה שלכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/03/23 13:43 יט באדר התשפג

חמישה טיפים לשיפור איכות השינה
צילום: shutterstock

אין כמו שנת לילה טובה כדי לסיים את היום שחלף ולהתחיל בכוחות מחודשים את היום הבא. שנת לילה טובה, חיונית כדי לאתחל את הגוף והנפש, לשפר את תפקוד המוח, חיונית לילדים לצורך גדילתם והתפתחותם ואף תורמת לבריאות הנפשית ולמניעת מחלות נפש שונות. אך בעולם המודרני שבו אנחנו נדרשים לעבוד בכל שעות היום והלילה, להיות זמינים בכל מקום ולעבור מעיסוק לעיסוק ללא כל מנוחה, שנת לילה עשויה להיות חלום מתוק עבור רבים.

אז מה ניתן לעשות כדי לזכות בשינה טובה ואיכותית? הינה כמה טיפים שיכולים לשפר את איכות השינה שלכם.

לישון בלי מסכים

אחת ההמלצות הטובות והשכיחות ביותר היא לא להכניס את המסכים לחדר השינה ואף להימנע מהם כשעה לפני הכניסה למיטה. שימוש במסכים מעורר את המוח והאור הכחול הבוקע מהם דוחה את ייצור המלטונין המופרש בגוף לפני השינה. 

בנוסף, כאשר הפלאפון נמצא בחדר השינה, גם אם לא נעשה בו שימוש, ההתרעות השונות עשויות להעיר אותנו וכך לפגוע ברצף השינה.

בלי ארוחות כבדות בשעות מאוחרות

טיפ נוסף וחשוב הוא להימנע מארוחות כבדות וממזון שומני ומטוגן לפני השינה. ארוחות גדולות בעלות מזונות עשירים עשויות לגרום כאבי בטן, צרבות, נפיחות ותסמינים נוספים הקשורים למערכת העיכול. בנוסף, עיכול של ארוחה כזו צורך מהגוף אנרגיה רבה אשר מושקעת בזמן השינה ולכן ייתכן כי בבוקר לא תהיה תחושה רעננות כי אם לאות.

כמו כן, מי שסובל מתופעות של מעי רגיז עשוי להרגיש את התסמינים ביתר שאת אם אכל ארוחה כבדה, וגם אלו עשויים למנוע שנת לילה טובה ואיכותית.

פעילות גופנית ואורח חיים בריא

פעילות גופנית מומלצת ללא קשר לשינה איכותית, אך תרגול של פעילות גופנית קבועה משפיעה לטובה גם בתחום זה. ראשית, הגוף משתחרר מלחצים ומסטרס שהם כשלעצמם מורידים את איכות השינה. 

בנוסף, אימון באוויר הפתוח מאפשר לגוף לסנכרן את עצמו עם שעות היום ושעות הלילה ובכך לגרום לעייפות ולרצון לישון בשעות המתאימות.

אם בוחרים לבצע פעילות גופנית, רצוי לעשות אותה עד שעתיים לפני שעת השינה כדי שהגוף לא יהיה במצב ערות ומלא אדרנלין כאשר ירצה לישון.

מנוחת צוהריים – לא לכולם

שנת צוהריים קלה עבור רבים עשויה לפגוע ביכולת ההירדמות ובלילה וברצף השינה שלהם, אך יש מי שדווקא מנוחה קלה באמצע היום מאפשרת להם לטעון מצברים לעוד כמה שעות עד הערב והלילה. לפיכך, מנוחת צוהריים מומלצת עבור מי שלא מרגיש כי מנוחה כזו פוגעת בשנת הלילה שלו.

בכל מקרה, רצוי ששנת הצוהריים תהיה קצרה יחסית, עד שעה, ושתיעשה בשעות הצוהריים המוקדמות. בשעות אלו הגוף מאותת על ירידה באנרגיה ובחיוניות ולכן מנוחה קלה כזו יכולה לשפר את התפקוד להמשך היום.

חדר שינה מושלם

המרכיב העיקרי והחשוב מכולם הוא חדר השינה, המיטה וכלי המיטה שבהם משתמשים בעת השינה. חדר השינה צריך להיות מקום מפלט ולכן מומלץ ליצור מקום שכזה. לצבוע בצבעים עדינים, לדאוג לריהוט ואביזרי נוי נעימים לעין, לדאוג שהוא לא יהיה חם או קר מידי וכי זה יהיה מקום שנעים להגיע אליו בסוף היום.

המזרן, הכרית, השמיכה והמצעים אף הם משחקים תפקיד משמעותי וחשוב ולכן רצוי לבחור מזרן שיהיה נוח לשכיבה וכי הכרית תעניק את התמיכה המושלמת לצוואר ולגב.

הורים לתינוקות יודעים להעריך שנת לילה רצופה ובלתי הפרעות, הם יודעים את ההשלכות של יום עבודה לאחר לילה קשה והם יודעים שעליהם לנצל כל הזדמנות כדי לנוח ולאגור כוחות.

כל מי שמעוניין לשפר את איכות השינה שלו, יכול לאמץ ולו חלק מהטיפים הללו ולהתעורר מחר בבוקר באנרגיות חיוביות.