לא רק הוראה: מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בחינוך?

לא תאמינו אבל אם עשיתם תואר בחינוך זה אומר שהאופציה היחידה שלכם היא להיות מורה בבית ספר. אז מה עוד אפשר לעשות והאם מרוויחים בזה כסף? כל הפרטים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/12/21 16:05 יב בטבת התשפב

לא רק הוראה: מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בחינוך?
צילום: pexels

רוב האנשים שישמעו את המילים "תואר ראשון בחינוך" יקשרו אותם כמעט באופן אסוציאטיבי למורים ולהוראה. אבל האמת היא שבפועל, בוגרי תואר ראשון בחינוך יכולים לעשות עם התואר עוד לא מעט דברים מלבד להיות מורים.

מסלולי הלימוד של התואר
ראשית כל, חשוב שכל מי שמתלבט לגבי תואר ראשון בחינוך, יהיה מודע לעובדה שקיימת אפשרות לבחור בין מספר מסלולים שונים – אשר כל אחד מהם יוכל גם להוביל בהמשך לעיסוק מעט שונה.
בין המסלולים המוצעים: לימודי הוראה לבתי הספר היסודיים, לימודי הוראה לבתי ספר על יסודיים, חינוך מיוחד ועוד..

מי שבוחר להתקדם לתואר שני בחינוך, ייחשף לעוד מסלולים אופציונאליים (וכחלק מכך, גם לעוד תחומי עיסוק ובין היתר): ניהול בתי ספר, פיתוח הוראה ולמידה, אבחון דידקטי ועוד – לכן, מי ששוקל אם ללמוד תואר ראשון בחינוך או לא, חשוב שישקול גם את האפשרות להתקדם לתואר שני ולמשרות בהם הוא יוכל להשתלב עם סיום הלימודים. 

אפשרויות התעסוקה לבוגרי התואר:
אז אם אתם שוקלים אם לעשות תואר ראשון בלימודי חינוך או להעדיף דווקא תחום אחר, להלן מספר עיסוקים שהם לא בהכרח הוראה, שלימודי התואר יפתחו לכם צוהר לעברם:

אבחון וטיפול בליקויי למידה
לימודי תואר ראשון טומנים בחובם  מספר רב של מסלולים לבחירה ואחד מהם הוא ליקויי למידה ומתקשים בלמידה. מי שבוחר במסלול הזה, יכול למעשה להשתלב בעבודה (הן כשכיר והן כעצמאי), כמאבחן ומטפל בליקויי למידה.
יש לקחת בחשבון שמי שיבקש להשתלב בתחום זה, יצטרך להתקדם ללימודי תואר שני או לעבור קורסים והשתלמויות נוספות על מנת להעניק את השירות המקצועי והטוב ביותר. 

ניהול פרויקטים חינוכיים
עוד אפשרות לתעסוקה מעניינת ומאתגרת שיכולה להיות רלוונטית עבור בוגרי תואר ראשון בלימודי חינוך, היא ניהול פרויקטים חינוכיים – דבר זה יכול להתבצע הן במסגרות החינוך הרגיל והן במסגרות רלוונטיות אחרות. 

שיעורים פרטיים
אומנם מדובר בהוראה, אבל לא בכיתה או במסגרת מובנת. הביקוש לשיעורים פרטיים הינו גבוה ומי שיש ברשותו תואר ראשון בחינוך, אף יכול לגבות סכום לא נמוך עבור השיעורים.
מורה פרטי יכול לבחור אם ללמד בבית שלו או בבית התלמידים, הוא יכול לבחור מתי לעבוד ומתי לו וליהנות מכל היתרונות של עצמאות.
כמובן שבשביל להתפרנס בצורה מכובדת, יש לדאוג ולגייס מספר רב של תלמידים – חשוב לציין שכיום יש לא מעט בתי ספר לשיעורים פרטיים, אשר מאפשרים יצירת שיתוף פעולה – הם יספקו את התלמידים תמורת אחוז מסוים מהרווחים. 

ייעוץ חינוכי
ייעוץ חינוכי הוא תפקיד חשוב ומשמעותי במיוחד במערכת החינוך. מי שרוצה לעסוק בו לא יוכל להסתפק בתואר הראשון, אלא יצטרך להמשיך באקדמיה ולהירשם לתואר שני בתחום הייעוץ החינוכי.
תפקידו של היועץ החינוכי בארגון, הוא לקדם את התפקוד ואת הרווחה של התלמידים ושל צוותי החינוך באותו מוסד חינוכי. 

עבודה עם נוער בסיכון
מי שמחפש עבודה שיש בה המון אתגר, אך גם סיפוק רב, יוכל למצוא את מבוקשו בעבודה עם נוער בסיכון – בתור מדריך או רכז של מדריכים.
יש לא מעט תפקידים הקשורים לתחום, אשר דרישות הקבלה המינימאליות אליהם כוללות גם תואר ראשון בחינוך. 

השתלבות בחינוך הבלתי פורמלי
כאשר מדבר על חינוך בלתי פורמאלי, מתכוונים למתנסים ולמרכזי פעילות שונים –  שפועלים לרוב בשעות אחר הצהריים והערב.
כמובן, שבמרכזים אלו מוצעים לא מעט משרות כמו לדוגמא: רכזי חוגים ועוד.. כאשר, במקרים רבים, תואר בחינוך יהווה כתנאי לקבלה לאותן המשרות.