דירות למכירה – דברים שחשוב לדעת לפני שקונים דירה

בתהליך רכישת הדירה ישנם כמה פעולות שחשוב לעשות על מנת לוודא שנעשתה בחירה מוצלחת. שוק הנדל"ן בישראל מתפתח בקצב מסחרר, ושיעור הגידול של הבנייה עלה באופן ניכר בשנים האחרונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 12:44 ו בכסלו התשפב

דירות למכירה – דברים שחשוב לדעת לפני שקונים דירה
אל תפספסו לפני רכישת הדירה , צילום: shutterstock

ראשית , יש לחפש מתווך נדל"ן מקצועי בעל ניסיון ואמינות. מתווך הנדל"ן הינו בעל ידע רב בכל מה שקשור לתהליך רכישת הנכס, והוא יכול להפוך את פעולת הרכישה לחסכונית ויעילה יותר. המתווך נמצא בשטח והוא בעל קשרים ומעודכן בנכסים הרלוונטים בזמן אמת, לעומת לקוח המסתמך על נכסים המפורסמים במודעות , ובאתרי האינטרנט המציעים דירות למכירה שאינם תמיד מעודכנים. בנוסף, במודעות המגוון לעיתים יותר מצומצם.

מתווך הנדל"ן צריך לעמוד בדרישות גבוהות על מנת לקבל את הרישיון מטעם משרד המשפטים, ועליו להפגין ידע גם בתחומים של מיסוי מקרקעין, חוזים ותכנון בנייה. על כן יוכל לסייע בכל נושא הקשור לתחומים אלו.

המתווך נפגש עם הלקוח והם משוחחים יחדיו על הצרכים של הלקוח. בין אם מדובר ברכישת מגרשים, נכס יד שנייה או דירה חדשה המתווך ידע לסייע ולתת מענה ובמקרה הצורך אף להפנות למתווכים אחרים.

ענף הנדל"ן מתפתח ועל כן ישנם חידושים ושינויים רבים בתחום, כמו תמ"א 38 שמטרתו בעצם לשדרג דירות למכירה ולהעלות את ערכן. זהו מהלך משמעותי ביותר המשנה באופן ניכר את פני השוק. מהלך משמעותי נוסף הוא אישור תוכנית מע"מ ע"י בנק ישראל והממשלה, שמטרתה היא למתן את מחירי השוק על מנת לפתוח אפשרויות נוספות של דירות למכירה בפני זוגות צעירים ויחידים המתקשים לרכוש דירה במחירים הקיימים.

הרבה מהלקוחות המבקשים לרכוש נכס, אינם מודעים לשינויים והתפתחויות אלו וללא הייעוץ המתאים עלולים לעשות החלטה שאיננה נכונה עבורם. חשוב לדעת כי עסקאות הנדל"ן עלולות להיות מורכבות ויש לקחת בחשבון שיקולים רבים ולהשקיע מחשבה רבה. מהלכים אימפולסיביים עלולים להפסד כסף רב ועוגמת נפש.

דירות למכירה – תהליך קניית הדירה

בתהליך קניית הנכס ניתן להתייעץ עם שמאי מקרקעין על מנת לקבל הערכה מדוייקת של שווי הנכס. יש לקחת בחשבון שיקולים כמו סטנדרט הבנייה, מצב הנכס והאיזור. נכס שאינו מטופח ואססטי לא ימכר, גם אם הוא נמצא באיזור מבוקש.

בנוסף לנתונים מפורטים על הנכס המבוקש, מתווך הנדל"ן יוכל לתת מידע חשוב על השכונה והאזור בו נמצא הנכס. המתווך עוזר ללקוח לקבל את ההחלטה הכלכלית הטובה ביותר עבורו על סמך הנתונים ומצב שוק הנדל"ן ולתווך באופן המיטיב ביותר בינו לבין גורמים בעסקת המקרקעין. מתווך אמין יפעל בשקיפות מלאה מול הלקוח בכל הקשור לנתוני הנכס. דירות למכירה רבות נמכרות על ידי מתווכי נדל"ן המסייעים גם בשירותים נוספים כמו הפנייה לבעלי מקצוע רלוונטים נוספים. לאחר שסגר הלקוח חוזה יוכל המתווך להפנות אותו למומחה למשכנתאות להמשך התהליך.